Richard, den glade orienteraren!

Gav mig ut vid Tretiden och tänkte ta en timmes promenad här i trakterna. Utmaningen tänkte jag skulle bli att på tillbakavägen gå igenom den lilla skog som finns ovanför huset och komma tillbaka i trädgården. Dock gjorde ett antal missberäkningar, såsom att gå för långt och in i helt fel skog, att jag efter några smärre bedrövelser genom stock och sten kom hem först efter två och en halv timme. Förutom att jag fick gå genom en sumpmark för att komma till rätt skog så hann jag även med att hälsa på både två små barn, som säkert undrade vad jag gjorde på deras tomt, samt en skock får som undrade vad jag gjorde i deras hage.
Nåja...snubblandes varm, trött och irriterad bröt jag mig igenom ett finfint snår sista metrarna och hamnade äntligen på säker mark i trädgården.

Vad blir sensmoralen av detta? Jo, ge dig gärna ut i skogen! Alltid kommer man nå'nstans!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hah.. jadu.. definitivt.

Jag ska fundera på tal/siffer-fandangot, så får vi se hur det blir. Jag är inte det minsta lockad! Jag står emot som attan, and I'm proud of it! Höh.

Jag tycker snarare mer synd om kossorna isåfall...

2009-02-25 @ 22:21:38
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag vet.. kossor är mitt liv! (inte). Så det är det du gör när ingen ser på? Själv posar jag framför spegeln :D

2009-02-25 @ 23:16:14
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: maria

Jag säger som min skoterlärare: Karta och kompass, karta och kompass...

2009-02-26 @ 18:26:53
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: Pjiter

Jag och en kompis gick ut i skogen några gånger när vi var yngre (gymnasieåldern) man kom ju alltid ut nån gång. Men det var rätt stora skogar... Rätt dumt såhär i efterhand

Svar: Dumt, men spännande!
Richard

2012-09-27 @ 02:12:33

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback