Matkassen

Inledde dagen med att få ett trevligt samtal från City Gross om att jag vunnit en matkasse i tävlingen "Månadens kasse" där man skulle rösta på snyggaste målet från Allsvenskan och Superettan senaste månaden. Tråkigare start på dagen kan man få! Prisutdelaren tyckte också det var kul att jag röstat på ett mål från en Falkenbergsspelare trots att jag håller på IFK som hade en spelare nominerad. Klart jag röstar på det snyggaste målet, det var ju det tävlingen gick ut på. Att jag håller på IFK är en annan sak. :)
 
Kul att även förra vinnaren var IFK-supporter!
 
Om två veckor ska jag få kassen levererad hem. Då blir det matlagning vill jag lova! Om jag förstått det rätt ska det vara fyra middagar med fyra portioner per middag. Frysa in eller bjuda grannarna på käk? Att jag hinner stöta på nån trevlig donna jag kan bjuda är la för mycket begärt. Tur i spel och tur i kärlek ska väl inte gå hand i hand har jag hört, men jag bryter gärna det mönstret.
 
Kock-Richard återkommer med information om kassens innehåll och matlagningsresultaten när det beger sig!
I vilket fall mycket kul att få vinna. Jag har inte testat någon matkasse tidigare heller så det blir premiär.
 
---
 
Efter jobbet och lite fyndhandlande på Hemköp följde jag matchen MFF–IFK som utvecklades till misär. Givetvis skulle uslingarna från Malmö vinna och fortsatt ha starkast guldhäng. Usch.
 
Nåja, man kan inte få allt. Kassen vägde upp dagen rätt mycket. :)
 
Nu lite Boardwalk Empire.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback