Packelipack

Kielkryssen var finemang sånär som på några småsaker utbudsmässigt och kvalitetsmässigt på båten.
Väl i Kiel hamnade vi efter en lång vandring på Kieler Brauerei. Själva avståndet dit från båten var inte långt, men vi gick runt en hel del först och kollade vad som fanns som var öppet (inte mycket skulle det visa sig, söndagar i Kiel runt klockan tio är tydligen en ganska död tid).
På KB var det riktigt bra! Prisvärt, god mat, öl jag gillar, go inredning och trevlig personal. Rekommenderas varmt!
 
På färjan fanns både på nedresan och hemresan ett musikquiz som hölls på kvällen.
På nedresan stannade vi på åtta rätt och delad tredjeplats, men på hemresan var det ystrare tongångar då vi med 10/10 rätt kammade hem segern!
Vinsten var en ny Kielresa någon gång under det närmaste året så ja, det är bara att planera in en ny tripp till KB förr eller senare med andra ord. Gött så!
 
Det går bra nu. :)
 
---
 
Idag har det varit en stor packdag för mig borta i Måsen där jag bott det senaste året.
Den ännu större packdagen sker på lördag, fast då är jag inte med vid inpackandet i släpet eftersom jag börjar jobbet på fredag och beger mig till Karlskrona redan imorrn. Vid uppackandet däremot får jag desto mer att göra.
 
Nu: Kaffe och bulle. Väl värd.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback