Det börjar dra ihop sig..

..som flickan sa!
 
Vi har nått juni (Vafasen hände med maj? Swish sa det, så hoppade vi från april till idag!) och snart börjar en relativt späckad sommar. Jag börjar få en del inbokat i programmet, allt ifrån konfirmationsbevittnande i Olofsbo till resa till Sicilien. Men inte minst börjar snart... EM!!
 
Som man har längtat! Efter de senaste årens Hamrén-misär går jag in i denna hans sista turnering med verkligen noll förväntningar. Truppen är helt okej, bättre än många andra vår käre kostymnisse tagit ut, man får vara nöjd för det lilla, men vissa är ju med på ren och skär Hamrén-favoritsbasis snarare än för speltid i klubblag och prestationer på senare år (Sebastian Larsson *host, host*).
 
Samtliga trupper spikades slutligt igår och ska jag tippa något så tror jag på Frankrike eller Spanien. Tyskland är inte alls samma sammansättning av lag som vid guldet i VM och Belgien dras med stora mittbacksproblem. Det lär max stå mellan de fyra. Outsidern skulle väl möjligen (som vanligt) vara England. Portugal däremot kan mycket väl åka ut redan i gruppen och se Österrike och Island valsa vidare.
 
De officiella låtarna till årets mästerskap och vårt landslag är för övrigt de i särklass sämsta i den kategorin som jag upplevt under min tid som fotbollsintresserad. Mästerskapets egen låt är väldigt ojämn med några få halvhyfsade partier, men ändå inte i närheten lika kass som Sveriges totala bottennapp.
Den klart bästa inofficiella svenska låten jag hört hittills till årets turnering är en cover på David Lindgrens "We are your tomorrow" och driver delvis med en del uttalanden som herr Hamrén gjort under åren. Det blir till att pumpa den tillsammans med de gamla hitsen helt enkelt. Zlatan kan få ha sin kära "Mitt team"-låt för sig själv. ;)
 
Solen skiner, nu börjar vi tagga!
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback