Julstämningen kommer så smått

Små jultecken här och var börjar bli allt fler ju närmare december vi kommer.
Granris istället för blommor i krukorna i trädgården, småfåglar som hoppas på att talgbollar ska sättas upp, julkalendrar av olika sort i affärerna, julgodis, julmust, julöl och så vidare.
 
Att jag älskar julen har nog inte undgått många. Allt med den är bara mys för mig liksom.
Jag tröttnar aldrig på julmusik, små snöflingor som singlar ner, alla tända ljus och lyktor, familjen som samlas, glögg som värms upp, toddy som blandas, paket som öppnas, julmat som doftar gött, testande av julöl, tittande på Kalle Anka och mycket annat.
Det är en sådan speciell värme vid jul som inte uppstår någon annan gång på året. Det är på något sätt sammanfattande för hur jag vill att livet ska vara i stort. Glada miner och värme.
 
Jag tror minsann att jag fuskar lite och tar och lyssnar på några jullåtar redan nu..
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback