Skoltänk

Gah, jag kan inte slappna av. Jag är extremt sällan rastlös, men nu har den känslan infunnit sig. Jag måste skaffa mig mer meningsfulla saker att göra antar jag.
Samtidigt så trivs jag ju i regel med att koppla av och bara vara också så det blir en skum kontrast.
Grejen är väl att när man har så lite att göra som jag dessvärre har så blir minsta lilla grej ett projekt i sig. Det är kanske därför jag alltid trivts så bra i skolvärlden där man har en massa blandade projekt på gång hela tiden av längre eller kortare karaktär och samtidigt inte samma allvar som i arbetslivet.
 
Jag måste börja planera in fler saker. Det är inte bra att ha ett helt öppet schema och ta saker som de kommer hela tiden. Idag blev det liksom diska som var något av värde och igår att handla. Tjohej!
Imorrn har jag i alla fall något viktigt inplanerat.
 
..och där försvann jag en liten stund. Det märker ju inte ni som läser, men jag försvann i vilket fall iväg till en annan sida för att svara på ett meddelande jag skjutit upp lite.. och där besvarade jag ett till.
 
Kontentan av detta inlägg? Att ta tag i saker och få mer struktur, trots att man knappt har något att ta tag i och trots att det knappt behövs struktur. Varför inte liksom. Mer skoltänk.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback