Bra vecka..

..har passerat!
 
Måndag: Häng hos Martin, Johanna och hunden Melker på kvällen.
 
Tisdag: Nötte x antal avsnitt Shameless.
 
Onsdag: Fika hos mig med samma umgänge som på måndagen.
 
Torsdag: Leta jobb på dagen och småpartande/häng på kvällen med samma som ovan plus Elsa samt Erik som nu kommit ner hit.
 
Fredag: Myyyyyycket lugn dag. Låg i sängen merparten av dagen. Framåt kvällen stack jag över till Erik och grillade med hans familj samt Linus.
Kvällen avslutades med att jag och Erik uppdaterade FM och hade på Asterix på VHS i bakgrunden. #barnasinnetkvar
 
Lördag: Inledde dagen med att läsa Hemingway och invänta att regnet avtog. Därefter cyklades till Erik för FM-uppdaterande och väntan på VM-kvallottningen.
Vid sjutiden stack jag över till Åsa där ena kusinens familj kommit hit. Kortspel och allmänt snack följde några timmar.
 
Idag: 15:00 smäller det! FFF - IFK i ett småstormigt Falkenberg. Må bollen blåsa Blåvitts väg!
 
---
 
För övrigt var VM-kvallottningen katastrofal för svensk del. Vissa tycker att man inte ska måla fan på väggen, men kom igen.. Vi ska alltså sluta bättre än Frankrike eller Holland (något annat lag kommer inte blanda sig i striden om topp två, så enkelt är det) och dessutom bli en av de bästa tvåorna.
OM vi mot förmodan mirakulöst skulle lyckas sluta tvåa så har vi säkert haft en såpass jämn grupp att vi ändå riskerar att bli sämsta tvåan och alltså missa playoff.
Det enda positiva man kan lyfta fram är att det finns flera svaga grupper och chansen för ett relativt överkomligt playoffmotstånd är därmed större.
 
Adjö Ryssland. Qatar tycks närmare till hands, år 2022. Jag ska alltså kanske behöva vänta tills jag är nästan 36 innan jag får chansen att se Sverige i ett VM igen. TJOHO!
 
Men nu glömmer vi det. Viktigare saker väntar. Blåvitt, here I come!
 
 
Mäds är som bekant inte kvar, men hans ersättare Sköld kanske kan komma in och hitta på nåt!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback