Välbesökt

Dafuq? Vet inte vad jag plötsligt gjort för att förtjäna denna plötsliga ökning av läsare, men 20 stycken var tydligen inne igår. Jaja, det kanske låter som en fjuttsumma, men för en blogg som annars går runt på sisådär 5-8 per dag så är det en markant ökning.
 
Man kanske ska analysera lite snabbt vad man skrev om i senaste inlägget:

Rubriken
Upp som en sol
Kommentar: Positiv rubrik och det är väl inte det som brukar locka läsare i dagens mediala klimat? Brukar inte katastrofrubriker gå hem bäst? Det är heller inte någon spektakulär rubrik som säger något iögonfallande. Ingen bra förklaring på ökningen där alltså.
 
Innehållet
Innehållet är mycket kort för en gångs skull och handlar om att jag dels känner mig lite uppåt och känner att jag har bra meriter, dels att jag har ont i huvudet av förmodad kaffeabstinens.
Kommentar: Är det möjligen mitt ovanliga framhävande av mig själv i god dager som är kul att läsa om? Eller att folk med kaffesug känner igen sig? Merparten av texten positiv, men inte med något speciellt kontroversiellt eller superintressant innehåll, mer än möjligen att jag visar upp att jag är meritmässigt attraktiv då på ett sätt jag inte brukar. Det känns ändå inte som en anledning god nog att locka typ 15 nya läsare.
 
Videon
Jag postar ofta en låt (eller ibland något humorklipp) från Youtube, nästan alltid faktiskt, i slutet av mina inlägg. Mest för att ytterligare belysa mina sinnesstämningar, eller för att jag helt enkelt har en låt på hjärnan. I detta fallet var det Solen med Robert Broberg, en låt som helt enkelt dök upp i huvudet när rubriken blev som den blev. Och med en fin småfilosofisk text.
Kommentar: Jag har svårt att se att ett antal Broberg-fantaster råkade snubbla över inlägget, eller att en gjort det och spridit det vidare.
 
Sammanfattning
Sammanfattningsvis så kan jag inte hitta någon bra förklaring överhuvudtaget. Jag gjorde en kommentar i en annan blogg som just lades ner, men det kan väl knappast vara något som dragit hit folk? Eller kan det det? Det är väl annars den förklaring jag lutar åt just nu i ljuset av min övriga analys. Vi säger det så länge. Att jag skulle öka mina läsare genom att framhäva mig själv och klaga på dryckavsaknad känns föga troligt. Men vem vet..
 
 
Hemma hos Erik och har nät! Hallelujah!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback