Steg för steg

Visst drack jag en del vitt vin i lördags kväll och natt, men jag är förvånad över att jag faktiskt fortfarande är lite bakis. Så länge har jag aldrig varit det innan. Åldern sätter in? ^^
När jag dricker en massa vitt brukar jag må illa dagen efter och om jag dricker rött så får jag huvudvärk. Men denna gången fick jag av det vita både och. Jag mådde märkligt nog som bäst den stunden jag åkte iväg till Kungsgatan igår och köpte externa hårddisken. Sen på hemvägen så började jag må sisådär, illamående.
När jag skulle sova inatt så var det huvudvärk som gällde och jag vaknade också några gånger av det.
Nu har jag gradvis börjat må bättre och bättre så nu är det inte så farligt längre. Det är mest irriterande skulle jag säga.
 
Till nästa deltävling blir det inte i närheten av samma vinintag (om ens något), den saken kan jag garantera.
 
---
 
I min lilla orkeslöshet passar det fint med lite frågor som tidsfördriv.
 
1. Hur gammal är du?
Än så länge är jag 28. Om ett halvår är jag bara ett år ifrån 30. Galet.

2. Hur gammal känner du dig?
Det varierar. Ibland känner jag mig som ett litet barn, ibland som en gammal farbror. Men jag tycker att 28 låter för mycket överlag. 25 typ låter bättre.

3. Vad har du gjort i dag?
Druckit vatten, druckit bakistablettsblandning, druckit mjölk, ätit en banan och några mackor samt kollat på Pippi Långstrump (där kom ett bra exempel på barnet inom mig som besöker då och då).

4. Vilken film såg du senast?
Jag såg flera: Nightcrawler, Taken 3, The Judge, Captain America: Return of the First Avenger, Still Alice, Unbroken, John Wick och Corky Romano.

5. Vem ringde du senast?
Föräldrarna igår.

6. Är du besatt av någonting?
Det kan jag inte påstå.

7. Är du rädd för blod?
Nej. Däremot tycker jag var är lite obehagligt.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
I en rymlig etta på Kungsholmen sitter jag i min på golvet nedmonterade säng. Möbleringen i övrigt andas IKEA och den enda tavla jag har uppsatt är en hjärtformad med en bild på två av mina kusinbarn.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ja. Carl Bildt, Torbjörn Fälldin, Fredrik Reinfeldt, Tage Erlander och Ingvar Carlsson. Vill ni ha fler?

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Definitivt inte. Vad är det för utmaning i det?

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart.

12. När vaknade du i dag?
Flera gånger om, men för att gå upp runt halv ett.

13. Vilken är din favorithögtid?
Julen.

14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
På ett superlyxigt spa. Massage och en massa goda, fruktiga, nyttiga drinkar hade inte suttit fel.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Sjukhus överlag. Det är ju en typ av plats man måste besöka ibland men som man helst skulle slippa, vilket skulle lösas om alla var friska.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Med resor och umgänge med familjen. Skämma bort mina barnbarn.

17. Vad lyssnar du på just nu?
Ingenting. Datorsurr och flygplan som dånar förbi då och då.

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej, bara fått sprickor.

19. Vilka fem saker vill du inte vill vara utan i ditt skafferi/kyl?
Mjölk, smör, bröd, något köttigt pålägg och bananer.

20. Vem är din favoritkändis?
Smått omöjlig fråga. Kan inte välja en kändis sådär. Vill hellre dela in efter typ av kändis.

21. Vad är du på för humör just nu?
Ganska obekvämt humör. Alltså, jag är lite rastlös men vill samtidigt mest ligga still och återhämta mig.

22. Vilka världsdelar har du varit i?
I verkligheten: Europa. I FM: Alla. ^^

23. Snarkar du?
Det påstås att så är fallet, tyvärr. Och det känner jag väl av ibland i halsen också när jag vaknar. Jag har lyckats snarkväcka mig själv någon enstaka gång också.

24. Vilka yrken har du provat på?
Kontorsassistent, kartritare, ljudtekniker, pressansvarig, kommunikatör/informatör, webbmaster, lärarvikarie, skribent. Det är väl det jag kommer på spontant.

25. Hur går du helst klädd?
Helst går jag klädd i ganska lite och har det sommarvarmt ute. Men annars har jag väl vanligast jeans, t-shirt och tunna skor typ Converse.

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Jungfrun.

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad.

28. Vad sa du senast?
Citerade Johan Glans för en stund sedan med tanke på hur jag mår: "Men du, gå och bajsa ska du se att det släpper!" Tror inte jag sagt något högt sedan dess.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Svenska. Även engelska och historia passade mig finemang.

30. Vad har du på dig just nu?
Svarta mjukisbrallor, svarta strumpor, svarta kallingar, svart t-shirt med vitt tryck (The Clash) på samt en mossgrön fleecetröja. Jag sa ju att jag hade mycket svart hemma. ^^

31. Vilken är din favoritaffär?
Har ingen.

33. Vad har du i dina fickor?
Inget i vänstra mysbyxfickan, men i den högra finns en påse tuggummin.

34. Vad köpte du senast?
En extern hårddisk.

35. Hur många gånger har du flyttat?
Jag börjar tappa räkningen. Runt 5-6 gånger tror jag.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Yxa och tändstål till att börja med, då klarar man sig rätt långt. Man skulle ju gärna välja en god vän eller en söt tjej som tredje grej, men det känns lite elakt att tvinga med dem till den öde ön. En mobiltelefon vore väl en god idé så man kan ringa efter hjälp?

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvällsmänniska/Nattmänniska.

38. Senaste filmen du såg på bio?
Interstellar.

39. Har du blivit sydd någon gång?
Inte vad jag kan minnas.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Förutom som litet barn antar jag att det menas för det har väl alla. Ja, det har hänt.

41. Vad åt du till frukost?
Fem mackor, en banan och lite mjölk.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Då var jag 18 år och skulle ta studenten om några månader. En härlig tid! Studenten var en av de bästa dagarna i mitt liv.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nix.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
Till vänster om mig på soffan eller till höger om mig på ett litet bord.

46. Vad var det senaste du åt?
Mackor.

48. Är du blyg?
Det beror på situation. Men jag kan nog ses som lite blyg överlag ja.

49. Vilken var den senaste konserten du var på?
Håkan på Ullevi förra året.

50. Vad heter du i andranamn?
Lars och Borgar. Lars Richard Borgar.

51. Har du varit med om en bilolycka?
Ja, när jag var liten. Vi blev påkörda och åkte ner i ett dike. Ingen av oss i familjen skadade sig allvarligt.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja, det har väl alla?

53. Vilken är den roligaste träningsformen?  
Simning skulle jag säga om man pratar om ren träning. Bollsporter annars också givetvis, men sånt ser jag mer som rolig hobby än ren träning när det gäller eget utövande.

54. Har du några husdjur?
Inte längre.Vi har annars alltid haft katter i vår familj.

55. Vill du gifta dig?
Ja. Jag ska bara hitta den som kommer stå bredvid mig också.

56. Var växte dina föräldrar upp?
Moder i Göteborg och fader i Borås.

57. Har du någon gång ringt polisen?
Nope.

58. Har du svenskt ursprung?
Japp. Om man inte söker sig lååångt tillbaka i tiden. Då sägs jag ha vallonskt påbrå. Jag väljer att tro att jag har anor från den delen av valloner som var galler. Hej, hej Richardix!

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Björkman är det som använts och används flitigast. Richie och Ricki/Rikki har också nyttjats av några få.

60. Vilka är dina största svagheter?
Blygheten som vi var inne lite på är väl egentligen den största.
 
 
Det var alles! Nu är klockan strax efter fem och mörkret lägger sig alltmer. Nu ska jag slå en signal till päronen.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback