Jobbhatten

Igår benämnde jag mitt inlägg "Altankäk" och höjdpunkten idag var också matrelaterad. Grytan jag gjorde av random saker som behövdes göras åt i kylskåpet blev mäkta god!
En rödlök här, ett par morötter där, lite kassler och annat smått och gott som plumsar i och hokus pokus blev man mätt och belåten som Obelix efter ett par vildsvin!
 
Utöver ovanstående har jag sökt ett jobb, chattat, hämtat posten, sorterat posten, kollat på Baren och en dokumentär om Tord Grip, läst allsvenska bilagan samt fixat biljetter till morgondagens match mellan FFF och MFF.
 
Dagens mest komiska var ett mail jag fick från arbetsförmedlingen med "/.../ett antal förslag på arbeten som vi tror kan passa dig." Bland de annonser som skickades till mig började en med "Talar du arabiska och vill ha ett extrajobb?" Alltså....
Läser de ens ens profil? Kollar de ens på annonserna de väljer ut eller drar de bara några hux flux ur en hatt? Jag söker inte något extrajobb och jag talar definitivt inte arabiska, i alla fall inte vad jag vet!
Skärpning förmedlingen, skärpning..
 
Nu vankas lite FM och sedan får vi se om filmbanken erbjuder något trevligt.
 
 
Australien, som är specialinbjudna till Eurovision som stora fans, skickar en låt som är allt annat än tråkig! Av de tio låtar jag hittills hört är denna helt i en klass för sig.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback