Är inte höstens tid förbi?

Uäh, det känns som mild höst ute igen. Grått och småkyligt. Igår var det ju såpass milt och soligt att man kunde sitta ute och läsa! Trams är vad det nu är! Två steg fram och ett tillbaka känns det lite som.
 
Förutom det en fin dag såhär långt. Hälsat på Eriks föräldrar och nu hemma hos mina egna och kollar igenom lite blandade saker, mail och sånt.
 
Lyssnar också på Mix topp 1000-lista, de tusen bästa låtarna. Enligt de som röstat alltså. Jag missade dessvärre att rösta, det stör mig. Men listan alltså.. man kan ju säga att det inte är min topp tusen direkt. Det dyker in ett antal bra låtar då och då, men det är jäkligt många som nog inte ens skulle komma på min topp 5000. Det märks att en del av de som röstar inte hört så mycket musik i sina dagar eller enbart röstar på det som redan spelas mycket på radio. Lite trist, men det är ju en fri värld, man får rösta på vad man vill! Kul med en sån lista ur variationssynpunkt i alla fall så det inte bara blir en massa låtar som spelas ideligen på radio (även om några som sagt letat sig in på listan).
 
---
 
Ikväll ska jag nog ta mig en öl. Jag har friskförklarat mig och tycker absolut att en liten öl eller två kan jag vara värd efter det här.
Till ölen ska jag försöka få med mina päron på en omgång sällskapsspel av någon sort.
 
Tjarå!
 
 
På plats 14 hittar vi i alla fall en av de som absolut skulle hamna på min topp 1000. :)

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback