Hellre lokförare än bokförare

Fast jag är nog snarare tokförare.
 
Bokföring är säkerligen inte så komplicerat, men det är allt annat än inom mitt intresseområde. Bokstäver och ord är min grej, inte siffror. Yschpysch.
Som egen företagare har man dock vissa förpliktelser så det är bara att ta hjälp av sin betydligt mer ekonomiskt kunnige far och fixa mojset.
 
---
 
Sverigematchen? Det är bäst att jag inte ens börjar.. too many wrong decisions. Sämsta tränarinsatsen jag sett på åratal, alla kategorier. Om måttet var rågat redan innan så är väl hela baktråget satt på eld vid det här laget. Fifan. Nej, det vill man inte tala om mer.
 
---
 
Kort påhälsning av ena tyska kusinen i helgen. Familjen samlades hemma i broders nya lägenhet för fika, snack och kortspel. Gött!
 
---
 
Ikväll blir det väl lugn och ro som vanligt. Häng med familj och broder följt av serietittande. Överväger att tulla lite på den Grappa som jag har kvar, men då den smakar ond bråd död att dricka ren så får vi se. Kanske finns något gott att blanda den med.
 
---
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback