Spännande dag?

Nej, inte direkt. Men alla dagar behöver inte vara spännande. Kommer vara tillräckligt med sådant under sommaren ändå. Nu är det bara götta sig som gäller egentligen.
 
Well, nästan bara götta sig i alla fall. Om man inte räknar det fortsatta röjandet i huset som göttande. I viss mån är det faktiskt ganska gött. Både att kolla igenom gamla saker och bli lite nostalgisk samt att slänga en massa skit. Är ju inte direkt bara en massa småplockande att göra när man tömmer ett hus som varit ens hem större delen av uppväxten. Även om fader gör det mesta jobbet hugger jag också i lite ibland såklart.
 
Idag var det hattpremiär. Det vill säga lagom varmt för att kunna använda hatt en liten stund utan att det antingen blir för varmt eller att man måste ha en massa andra kläder på sig och se ut som en äldre herre istället för en någorlunda hipp ungdom. Det är nämligen det största problemet med hatt, det funkar inte till allt i denna ålder. På det kalla halvåret kan jag liksom inte ha både rock OCH hatt, det blir lite väl gubbigt. Känns som att det inte är långt till käpp, portfölj och pipa därifrån. Absolut, någon gång lååångt fram i tiden säkerligen, men inte än.
 
Till hattpremiären bars det brädor med en övrig klädsel bestående av shorts och  gröna skor. Bar överkropp och bärande av brädor, det är nog ungefär så långt jag kommer med att försöka plocka machopoäng. Jag har hellre kul och är mig själv än försöker bli någon Mr. Muscle von Händigsson.
Samtidigt - jag är inte ohändig om jag väl måste. Det är ungefär samma svar som när någon frågar "Kan du laga mat?", ja, klart jag kan laga mat, ge mig ett recept bara så fixar jag det. Och om något ska byggas/fixas då, ge mig bara instruktioner/ritning/instruktionsbok så löser det sig säkert.
 
Nu blir det mer musiklyssnande, sen får vi se hur kvällen blir. Ciao!
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback