Sommarvikariat

Eftersom jag nu fått hem kontraktspappren känns det som rätt tillfälle att berätta att jag i sommar kommer att jobba hos Svenska Friidrottsförbundet med framför allt press, kommunikation och evenemang. Det är det jag pysslat med att få klart när jag åkte till Stockholm häromnyssens på jobbmöte till exempel, men det kändes lite tidigt att börja prata om något förrän det kommit fram något konkret. Jag är inte personen som tar ut segrar i förskott så att säga.
 
Självklart är jag mycket nöjd och glad över att ha fått viket och det ska bli spännande att tillhöra organisationen. Man har saknat intensiteten i friidrottsvärlden sedan man fick lämna GFIF.
 
Imorgon åker jag en sväng till till huvudstaden. Dels för att ha en dagslång inför-träff under fredagen på förbundet, dels för att börja flytta in mig lite i lägenheten samt gå på vernissage på moderna muséet. I övrigt är planeringen för helgen relativt lös. Förmodligen blir det lite utgång på fredagskvällen och sedan FM- och Eurovision-kväll på lördagen.
 
Den ljusnande framtid är min.
 
 
 
Lär aldrig bli ett totalt asfaltsbarn, gillar natur och lugn och ro för mycket för det, men jag kommer defintivt att trivas med att bo centralt.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback