Look Up

Jag brukar inte citera saker som börjar spridas extremt mycket helt plötsligt men detta var fantastiskt bra, både budskapsmässigt och rent textmässigt ur rim- och poesisynpunkt, och bör verkligen fortsätta spridas.
 
Visst underlättar de tekniska hjälpmedlen vi har idag enormt mycket, men.. jag har inte helt sällan ställt mig frågan om hur mycket man också förlorar på att använda dem.
 
Mina tankar snurrar ganska ofta kring denna typ av frågor och jag ser en massa olika scenarier spelas upp i huvudet, likt det gör i klippet.
 
Vad mer kan man säga? Se och tänk till helt enkelt. Det är vi själva som skapat den märkliga smått konstgjorda sociala värld som vi lever i idag. För att förtydliga min ståndpunkt menar jag absolut inte att den är helt av ondo, det finns fördelar med att kunna vara sociala på sättet vi är idag också naturligtvis, men vi måste börja komma ut mer och interagera mer som förr. Att utvecklingen går framåt är inte detsamma som att utvecklingen går mot det bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback