Det oförutsägbara livet

När jag nu haft några dagars vila så känns det skumt. Man är liksom van att vara på tårna och blir arbetsskadad, vill gå in och kolla mailen hela tiden.
 
Gött i vilket fall att få ta sig lite tid att njuta av VM, kolla på SoA och sova några timmar extra på morgonen. Samtidigt trivs jag perfa på jobbet med mycket att göra också.
 
Vad gäller framtiden är den lika oviss som alltid i mitt liv. Inte så mycket mer att säga om det än så egentligen. Jag är van vid det här laget att inte ha någon egentlig fast punkt och ständigt vara öppen för nya möjligheter. Ganska ironiskt med tanke på att jag i grunden är någon som redan som liten drömde om kärlek och Disney-bröllop med något simpelt, fast jobb i en liten ort med barn och familj, that's it egentligen. Man vet aldrig vart livet för en och med åren har jag insett att det egentligen är ganska spännande. Vem trodde liksom när jag pluggade ljudteknik att jag nästan tio år senare skulle åka med friidrottslandslaget på tävling i Tyskland och vara pressansvarig?
 
Life works mysterious ways.
 
---
 
VM ångar vidare. Av de åttondelsfinaler som varit hittills har jag fått vidare 2/4 lag jag hejat på (Colombia och Costa Rica) så det får väl anses okej ändå. De andra två (Mexico och Chile) har åkt ut högst oturligt.
 
Ikväll är det fullt fokus på Tyskland som gäller! Då får det gärna se ut såhär:
 
 
Mitt absoluta favoritmål.

Kommentarer
Postat av: Helen

Men hallå vad har du hittat för spännande jobb?! :D :D

Haha jaa, jag hoppas som sagt att jag kan hålla kvar de här känslorna, det är så skönt och så avslappnande hahah. Bäst var människorna och bitvis naturen, och sämst var människorna och bristen på natur. Haha nä men jag träffade sjukt mycket intressanta människor, men det var alldeles för mycket folk. Fanns liksom inte utrymme för att bara vandra och vara i sig själv eftersom man hela tiden var tvungen att passera människor. Och naturen var HELT fantastisk bitvis, men en stor del av vägen var den också en jävla besvikelse - mycket betong, längst med stora tungtrafikerade vägar osv, inte så härligt. Hade ju läst att det skulle vara så, men det var värre än jag trodde att det skulle vara. Men som sagt, allt är på två sätt. Antar att kontrasten var det som gjorde det vackra ännu vackrare också, och jag antar att jag inte hade träffat alla dessa intressanta människor om jag valt en mer folktom led :)

Haha just ja, fotmasken!! Den funkade fint i syftet att få babyfötter innan, men jag vet inte om tipset att ha babyfötter innan var nått vidare bra tips för att undvika skavsår haha för JÄKLAR vilka blåsor jag har haft. Kan också ha att göra med att jag inte gick in kängorna innan :P Men jag träffade nog inte en enda människa längst leden som inte hade några skavsår, så det kändes som det minsta av problemen. Var många som fick ont i leder, knän osv och tvingades avbryta/ta vilodagar/ta buss vissa sträckor, och det klarade jag mig i alla fall ifrån :) Skavsår läker ju :)

Svar: Nu över sommaren så jobbar jag som mediakoordinator hos Svensk Friidrott. Det har fungerat prima såhär långt och det är idel trevliga människor man har att göra med. :)Bor på Kungsholmen så man har verkligen kommit in i citylivet nu ^^

Jo, det blir väl så när man går en rutt som är känd liksom, svårt att undgå en massa andra människor som tänker sig att göra samma resa. Nästa gång får du leta upp en alldeles egen random rutt i något obskyrt land dit få åker! Då märker du om det var mest positivt eller negativt med allt folk på caminon.

Haha, nä, jag tyckte det verkade lite skumt som tips. Vafan, måste ju vara klart bättre att ha härdade fötter än baby i denna situation.
Nåja, du och fötterna överlevde ju så kanske gjorde nytta ändå, vem vet ^^
Richard

2014-07-01 @ 11:19:42
URL: http://hellens.blogg.se

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback