Helg i Uddevalla och titt på Melodifestival

Spenderade lördag-söndag hos Henke i Uddevalla.
 
Vi började lördagen med att ta en fika på stan och snacka skit, sen fortsatte vi till Systemet och införskaffade en flaska rött och några öl. Därefter blev det matinköp till kvällen innan vi stack hem.
Efter några timmars FIFA, där vi hade så mycket oflyt som man kan ha i princip, lagade vi mat och bänkade oss inför kvällens spektakel, del 1 av Melodifestivalen.
 
Yohio var helt okej, men inget fantastiskt, en välgjord radiopoplåt i mängden. Att den skulle gå vidare var väl kvällens lägsta odds på med tanke på fanskaran.
Paparizou kändes Bondlåts-inspirerad och hade en ganska bra refräng, men versen var riktigt platt. Min nummer två för kvällen kan man väl säga.
Bäst? Låten som jag faktiskt slängde en röst på och som skrällde sig vidare med Ellen Benediktson. Inte bara kvällens bästa låt utan också kvällens bästa röst. Helt välförtjänt vidare. För övrigt kom jag inte fram när jag försökte rösta under första röstningsomgången, det säger en del tycker jag om att den var poppis. Andra rundan kom jag fram.
Resten av bidragen är inte värda att nämnas.
 
Efter festivalen blev det lite mer FIFA tills vi tröttnade, därefter såg vi på Big Lebowski, vilket idag känns lite sjukt. Några småsaker under helgen gjorde att jag framstod som synsk och inte kändes det mindre så efter att jag valt ut just den filmen att se på. För någon timme sedan såg jag nämligen att en av skådespelarna i filmen, Philip Seymour Hoffman, just dött. Så nu i efterhand känns det typ som att man såg filmen igår som en hyllning.
Absolut, det är garanterat bara en slump, men när det kommer flera saker på rad så blir man ändå lite småundrande.
 
Idag vaknade jag ett par timmar innan Henke och låg och löste korsord och läste. När båda sedan vaknat blev det frukost och lite snack och FIFA tills det blev dags att åka med tåget.
 
Sedan jag kom hem har jag hunnit söka ett jobb och chatta lite. Ska äta lite nu och se någon film tror jag.
 
Tjing!
 
 
Filmens skönaste skratt av Mr. Hoffman ^^

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback