You're jumping in my bed

Underbart att vakna i morse av ljudet från bankande hantverkare, bara.. underbart.
 
Vi håller på att bygga om och ut sommarstugan och eftersom det idag är vardag så tas det ingen riktig hänsyn till att en viss Björkman vill sova lite på morgonen.
Klockan 07.30 Brakade det loss precis ovanför mig på vinden. Aaah, kalas! Jubel och klang! Lycka!
Jag stönade och grymtade en liten stund och drog sedan med mig täcke och kudde ut till vardagsrummet.
Eftersom vardagsrummet dröp av morgonsol låste jag in mig i täcket likt en kokong. Endast ett litet andningshål nådde in till min varma, nya lya.
Samtidigt hörs bankandet fortfarande en hel del och föräldrar har vaknat upp i rummet bredvid och ligger och pratar. Lägg därtill att man inte direkt kan ligga raklång i soffan i fråga..
På något magiskt vänster lyckades jag ändå somna om lite och gick senare upp ungefär halv tio. Alltid något.
 
Imorgon är det helg. Då ska jag sova i lugn och ro.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback