Rutiner

Försöker komma in i vanan att skapa rutiner, något som jag på det privata planet inte varit så fantastisk på under en alltför lång tid nu. På jobbplanet fungerar det bra, jag planerar min timanställning utefter de göromål som finns.
 
Rutiner i vardagen i övrigt är exempelvis detta, att försöka blogga lite mer frekvent än vad som blivit fallet ganska länge. Likaså återvände jag i förrgår till min dagbok (ja, en riktig dagbok, inte något på nätet) som jag inte skrivit i sedan i februari.
Jag har också idag tagit tag i mitt CV igen och skrivit några rader. Det börjar bli dags på allvar att ta tag i framtiden.
Snart ska jag bege mig ner mot träningscykeln och kanske också boxningssäcken som båda hamnade på is av olika anledningar i slutet av sommaren.
 
Rutiner som sagt. Det är alltid enkelt att sluta med dem, men att börja är en helt annan grej.
 
 
"When routine bites hard and ambitions are low
and resentment rides high, but emotions won't grow
and we're changing our ways taking different roads"
 
~Joy Division

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback