Dag

Jag har sett det mesta som Tuva Novotny varit inblandad i. Det är ingen hemlighet att jag varit svag för henne ända sedan hon slog igenom i Skilda Världar (som jag dock inte följde, jag var mer en Tre Kronor-typ). Hon är inte bara söt och charmig, hon är även en av Sveriges bästa skådespelare.
 
En av produktionerna jag dock inte tagit mig an att se tidigare är den norska dramakomedin Dag. Jag vet egentligen inte varför. Jag fick väl bara för mig att det inte skulle vara en serie som passade mig, att humorn inte skulle passa mig, utan att ens ha prövat, trots att Tuva var med.
 
Men så är jag nu i ett serie-stim. Efter att The Wire sågs klart så plöjde jag vidare med Rome och nu kände jag efter två dramaserier helt enkelt för något med lite humor i. När jag dessutom såg filmen Mammas Pojkar häromveckan där Tuva var med så ville jag även se något mer med henne. Plötsligt kändes det helt rätt att testa Dag och det visade sig att jag hade haft fel från början.
 
Humorn såväl som det filosofiska allvaret i Dag passade mig perfa och sedan i förrgår har jag snart plöjt igenom de två första säsongerna.
 
Vad lär vi oss av detta? Det som man egentligen redan vet, att man måste ge saker en chans innan man kan uttala sig på allvar.
 
 
 
Trailern säger inte så mycket, men det är nog bäst så,
så får man upptäcka humorn och djupet själv sen ;)

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback