Bussigt

Fick lite sovmorgon idag (gick upp så sent som klockan sju). På jobbet skriva en artikel, korrläsa och strukturera om dokument bland annat.
 
Även om jag själv inte är någon träningsfantast så tycker jag om miljön och atmosfären som omger tränandet i hallen. Den andas liksom hög nivå blandat med ungdomssatsning.
 
---
 
Jag gillar att åka buss. Har aldrig haft något emot att åka kollektivt överlag. Man slipper sitta och koncentrera sig på att köra och kan bara titta ut på allt som glider förbi.
 
Det enda som jag inte gillar med kollektivt åkande är väntandet. Bussarna till och från Götet är helt okej, de går typ var femte minut, men mellan Kungälv och Dösebacka däremot är det en dryg halvtimmes väntan varje gång i princip.
 
Eftersom det fortfarande är relativt kallt ute så pallar man inte vänta utomhus alla gånger i en halvtimme och det är inte hur kul som helst att ta promenader på en halvtimme, man hinner inte så långt.
Således sätter man sig ibland inne i Kungälvs busstations härliga lilla väntsal..
 
Väntsalen brukar jämte oss vanliga resenärer ofta befolkas av lite olika alkisar och så även idag efter en liten stunds väntan.
Redan innan de kom doftade lokalen härligt inpyrt av gamla välkända parfymen Alkohol number five. Solen sken också och skapade en härlig värme som gjorde att alkoholångorna simmade runt än mer och skapade stor, klibbig mysfaktor.
 
Fem sista minuterna innan bussen kom satte jag mig utomhus och tog lite frisk luft. Lyckan varade inte länge.
Väl på bussen möttes jag av en annan härlig doft. En osviklig mix av kalsonger med fartrand och sportdusch fyllde resenärernas näsborrar och när jag väl hade vant mig var jag framme vid resmålet och skuttade av.
 
Adjö buss för idag!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback