"Give me gold, not advice!"

En del tjut i örat igår också, men det hade avtagit avsevärt jämfört med i förrgår. Idag märker jag av det ännu mindre, nästan inte alls. Skumt det där.. poff bara från ingenstans och sen några dagars ryck i örat. Men verkar ju inte ha varit så farligt ändå.. Fast det får en att reagera. Hur mycket pallar ens öron? Vilka ljudnivåer är okej?
 
Jag var öronbarn som liten, hade rör i öronen och sånt mojs, så att hörseln skummar sig är inget jag direkt blir upprörd eller reagerar över nu, det känns oundvikligt på något sätt. Jag tror jag kanske haft mindre tjut i öronen ända sedan jag var liten, men eftersom de i så fall funnits där hela tiden så har jag inte reflekterat över dem, liksom trott att man antingen inbillat sig eller att det ska vara så. Ingen aning. I vilket fall har jag aldrig stört mig över något förrän rycket öronen hade nu då.
 
I vilket fall har jag jobbat/jobbar jag hemifrån idag så att öronen får vila från storstadens brus i alla fall en dag. Kan säkert göra gott.
Har beställt lite saker på nätet också och sökt lite fler lägenheter som jag inte kommer få. Vore trevligt med en massa pengar så man kunde köpa sig en lägenhet istället, men det lär dröja till dess.

Strax dax att äta lite. Toodeloo!
 
 
 

Speciellt två scener här var lagom skrämmande när man var liten!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback