Så pass

Kom på igår att mitt pass gick ut i september. Lite sent påkommet eftersom jag och Linus ska åka till Tyskland 5 januari.
Fick ta en snabbsväng in till Götet idag och polishuset för att beställa nytt pass.
Det känns väldans mycket smidigare i processen än förr i tiden. Nu är det bara tjoff in, jag är 177 lång, fingeravtryck, foto, betalning, hej då!
Passet ska komma inom fem arbetsdagar, men med tanke på att det är jul och nyår och mojs vet man ju inte riktigt hur det räknas. Senast skulle det komma 7 januari trodde kvinnan i kassan. Hmmm... i värsta fall får man köpa ett provisoriskt. En massa pengar i sjön då bara. Ska fan rama in det sen i så fall så man får nån bestående nytta av det. Men vi får se, om allt går smidigt i processen så kommer det i nästa vecka.
 
Efter det snabba besöket på passmyndigheten hoppade jag på första bästa spårvagn och började fördriva tid (jag åkte in med föräldrarna med bil till Eriksdal och därifrån med buss till Götet, eftersom mitt kort bara är för Göteborgsregionen och jag därför måste åka bil även på tillbakavägen till Kungälv från Eriksdal fick jag således snällt vänta på att de skulle bli klara med sitt besök på Liseberg).
Språvagnen jag tog var nummer 8 mot Frölunda. Rutten tog mig via Wavrinskys plats och Sahlgrenska innan jag klev av vid botaniska trädgården. Där gick jag en liten promenad i Slottsskogen och tittade på de glada sälarna.
När päronen var klara med sitt nöjesparksbesök gick jag till Linnéplatsen och tog spårvagn 2 till Korsvägen där vi mötte upp och och åkte hem.
 
Ikväll kommer jag att spela FM och kolla Sunes Jul samt Tomten är far till alla barnen. Mer planering än så behövs inte :) Tar mig nog en finfin julöl också.
 
---
 
Senaste dagarna har det pendlat mellan hektiskt till avslappnat vad gäller jobbet.
Efter den stressiga tisdagen följde en något mer avslappnad onsdag där jag skrev en artikel hemifrån.
Torsdagen lyckades bli stressig utan att det egentligen fanns fog för det ursprungligen. Jag jobbade på förmiddagen och skulle sedan gå på bio x2 med broder under eftermiddagen. Till den första bion behövde jag hämta ut biljetterna senast kvart över tolv och för att hinna med det var jag tvungen att hinna med en spårvagn som gick cirka kvart i tolv från Marklandsgatan.
Jag hann precis få ihop allting och började bege mig när jag fastnade i en kollegas kontor. Alltså inte att rocken fastnade i dörren utan att jag sa "God jul!" och motparten började inleda en konversation. Då kan man ju inte bara gå helt otrevligt, så jag fick avvara ett par minuter extra. Dessa minuter gjorde dock att jag fick småspringa hela vägen för att på sekunden hinna med spårvagnen. Onödig stress! Efter detta var det i alla fall lugnt.
Filmerna vi såg var andra hobbitfilmen samt rymdfilmen Gravity. Jag hänvisar som vanligt till Filmtipset gällande mina omdömen. Den första var i vilket fall mycket bättre än den andra.
 
Torsdagen var för övrigt också sista arbetsdagen på plats på ett tag. Nu är det jul- och nyår och sedan är det Tysklandsresan som står för dörren. Jag kommer att arbeta lite hemifrån (det går bland annat ett lopp på nyårsafton som heter Sylvesterloppet som jag ska skriva något om) men annars ska jag nu bara ta det lugnt och koppla av av julefriden.
 
Kram och hejs för idag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback