En fin jul var här, nyår nästa!

Så har ännu en jul passerat och fort gick det.
 
Julstämningen har varierat i år, mycket beroende på snöns frånvaro. Snön kommer säkerligen i kopiösa mängder sisådär i februari-mars för att jävlas.
De sista dagarna innan jul och under själva julen har det dock känts väldans juligt här hemma.
Jag har kollat på julfilmer för att höja stämningen, ätit julgodis, kollat gamla och nya julkalendrar och lyssnat på julmusik.
 
Julafton förflöt i gött tempo. Upp runt halv elva, sen tog man sig en första öl efter ett par timmar följt av Kalle Anka och julbord.
På kvällen blev det paketutdelningsprocedur och lite lekar.
 
Sammantaget är jag mäkta nöjd med julen. Man fick saker man önskat sig, saker man inte tänkt på att önska sig som man behövde och saker man inte visste att man ville ha (till sista kategorin hör bland annat auberginepuré från brorsans kompis och halalslaktad pastej, spiskummin samt ett dörrhandtag från broder själv).
 
Bland annat fick jag en hel drös med böcker så nu har jag att göra! Allt ifrån Hemingway till Svennis biografi. Jag har inlett med att ta mig an Ärkeängeln.
 
Tack fina familj för ännu en god jul!
 
---
 
Efter en mätt och avslappnad juldag stack jag igår på annandagen in till Götet och träffade Henke. Först blev det käk på O'Learys och titt på första halvleken av Hull - Manchester United och därefter gick vi till Heden och såg IFK Kungälv krossa GAIS med 7-3.
Go annandag!
 
---
 
Nu blir det FM.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback