Snubbar som babblar

Tågresa som gick som planerat, kom till och med fram några minuter för tidigt(!).
 
Jag spelade FM på andra tåget. Hade också hörlurar i öronen och lyssnade på musik. I ögonvrån har jag sett invandrarsnubben i 40-årsåldern bredvid mig spana in spelet då och då senaste kvarten. Snubbe börjar prata i telefon. Plötsligt, medan han väntar på att den han pratar med ska svara, så märker jag att han börjar prata med mig istället.
Snubbe: Är det fotboll?
*Jag tar ur ena hörluren*
Jag: Jaa.. (Du har sett mig gå in på spelare och du har sett matcher spelas senaste kvarten..)
Snubbe: Man kan göra mycket med dom där va? Titta på film och så..?
Jag: Jajamen.. (Aldrig sett en dator förr..?)
*Snubben fortsätter prata i telefon, jag sätter i hörluren igen*
 
En stund senare har snubben pratat klart i telefon och jag har bytt till att spela FIFA istället.
Snubbe börjar åter prata (Vad är det med folk som pratar på fastän de ser att man har hörlurar i öronen?? Tror de att man har dem där för syns skull? Kan de inte peta en på axeln först innan de börjar prata eller nå't så man har en rimlig chans att hinna ta ut lurarna och höra vad de säger?? GAH!).
Snubbe: Du gillar fotboll va?
Jag: Jaa.. (Nä, jag hatar fotboll, jag bara startade spelen av misstag och idkar självplågeri -.-)
Snubbe: Spelar du fotboll?
Jag: Nej, inte aktivt, bara i spel.
Snubbe: Jag känner en som spelade bort en halv miljon.
Jag: Ja, det var ju mindre lyckat kan man säga. (Jaha, hoppa mellan ämnen inom ämnet)
Snubbe: Ja, väldigt.
 
Efter detta tog konversationen slut. Det var inte som att snubben behövde prata med mig för att han var ensam. Dels satt hans farsa (eller äldre brorsa) mitt emot honom (de var rätt lika) som han pratade med ibland, dels pratade han ju i telefon samtidigt som vårt första jättegivande samtal, plus några gånger till.
Översocial much? Tror inte någon av oss fick ut speciellt mycket av denna dialog.
Jag lämnade i vilket fall ena hörluren ute några minuter efter andra samtalet ifall han fick för sig att starta upp någon ny spännande konversation om väder och fotbollsvind. Det gjorde han inte. Jag fick spela i lugn och ro sista kvarten av resan.
 
Håhå jaja, jag säger då det!
 

Nu ska Richard se någon film eller hyra sig en synthesizer eller nå't, hejs!
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback