Skitveckan över

Idag vaknar man upp sliten och fin. Om fyra timmar sitter jag på tåget nedåt Götet, sen blir det bums vidare till Olofsbo och sen i helgen fotsatt resa till Tyskland och Bremen.
 
Denna vecka.. först mormor och 30-årspartaj på samma dag, sen jag-kommer-inte-hinna-få-bok-till-tentan-stressen, två dagar där jag inte hade någon som helst energi/motivation/lust till någonting, en onsdag där jag jobbade järnet med grafiska uppgiften och uppsats-PM:et, och slutligen en torsdag där underbara adlibris skickade boken svintidigt på morgonen så att jag hann få den lagom till lunch och jag sedan kunde göra tentan.
 
Tentan gjord på ny rekordtid för mig. Inom ett dygn och effektiv tid kanske runt 11 timmar? Något sådant. På det fick jag ihop text till ungefär 7,5 sidor och en sidas referenser, vilket i tentaform alltså blir nio sidor. Från 0-100 på rekordtid. Tog typ en timme bara att fixa källförteckningen rätt med alla ologiska "regler" som gäller för de olika källtyperna. Inlämning runt fem-tiden imorse.
 
Nu är jag duktigt seg. Ska duscha om en stund, sedan packa och ta en sväng till Willy:s och köpa färdkost (baguette med tonfiskröra är en oslagbar reseklassiker).
 
Höres kanske senare, om inte annat säkert imorrn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback