Stön

Valde ju att dygna, vilket i efterhand var ett extremt korkat beslut.
Hade verkligen noll lust eller nå't att sova inatt så det blev som det blev. Och dagen har sedan innehållit en supertrött, förstörd Richard.
 
Mina buttra tankar inatt var för övrigt ingen humbug ty idag har Richard och andra resenärer haft en del tågproblem.
 
I Sala skulle det vara första bytet av tre, men nähe, en timmes försening. När det var ungefär 20 minuter kvar på förseningen så hördes en statisk röst som meddelade: "Tåget inställt!" och inget mer ungefär.
Öhm.. jahopp? Tack? Och sen?

Efter en stund hade nå'n ringt och fått tag i en buss som skulle köra till Västerås i alla fall. Dit var det många som inte skulle, men okej.

Busschaffisen var lagom vag, typ: "Jag rekommenderar att alla åker med denna."
Rekommenderar? Jaha, han var inte säker. Tänk om någon stannat kvar för att han uttryckte sig så?
Men alla åkte med tror jag, det var rätt fullt i bussen i alla fall.

Sen i V-ås stormade alla in på resecentrum och fick omtryckta biljetter, för mig och Göteborgsresenärerna till ett direkttåg som gick en timme senare, 14.10.

Så ja. Nu är jag på det. Kommer vara i Götet ungefär 17.57, vilket är 2,5 timme senare än planerat. Och sen ska man till Kungälv.
 
Ge mig en säng..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback