In sickness and in health

Förlopp senaste dagarna:
 
Torsdag - Dygnade så jag kände varken om jag var frisk eller sjuk, jag hade fullt upp med att hålla mig vaken för bytena på resan hem.
Fredag - Halsen började riva.
Lördag - Halsen fortsatte riva och hosta började infinna sig.
Söndag - Rivandet minskade, hostan kvarstod, näsan börjar småsnora.
Måndag - Rivandet borta, hostan minskad, näsan snorar mer.
Tisdag/Idag - Inte mycket hosta kvar, näsan aningen mindre snorig.
Imorrn - Buss till Falun och troligen bättre hälsa överlag.
 
Spännande? Jajamensan! En Björkmans sjukdomsförlopp. Ganska mild förkylning ändå denna gång.
 
 
För övrigt var föreställningen i lördags prima. Knut var ju som sagt sjuk så de andra fyra, speciellt stackars Per, fick slita extra hårt.
Innan föreställningen hade vi fem (familjen och Henke) vår lilla visning runt i teatern bland katakomber och kostymer med teaterchefen som guide. Hann också snabbt säga hej till Anders och hälsa på Claes, Per och Jan. Inte ofta jag blir starstruck, men då var det väl så nära starstruck man kan komma. Humoridoler sedan barnsben liksom.
 
Efter föreställningen var det matdags på någon havskäksrestaurang. Jag tog någon jefligt ovärd gryta med musslor, räkor och lite annat toppat med en hel kräfta. Ganska gott, men definitivt inte prisvärt (265:- tror jag).
 
På söndagen drog jag till Henke, återsåg Skyfall på bio (och den blev, precis som jag trodde, ännu bättre andra gången jag såg den) och lirade en massa FIFA09. Åkte hem igår.

Idag.. ptjaa. Ska hjälpa fader att bära ut en bordsskiva till bilen. Är väl typ det. Annars ska jag mest försökta kurera mig. Mera grönt te åt folket.
 
Åker hem imorrn med buss. Just nu vill jag mest ha jul. Eller nä, där ljög jag, mest av allt vill jag ha ett jobb och ta nästa riktiga steg i livet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback