Framsteg och kyla

2/3 ungefär blev klara inatt på det grafiska och under dagen idag fick jag och Claes till en helt okej tidsplan för hur vi ska arbeta under veckorna som kommer. Om vi lyckas följa den till punkt och pricka så kommer vi vara klara redan till Lucia. Vi får la se!
 
Har också tagit tag i disken och fick röjt undan lite kläder som jag borde hängt in för längesen. Alltid något.
 
Tänker ta tag i dammsugning någon gång under veckan också såväl som lite mer röjande. När det grafiska blir helt klart under natten så finns liksom bara uppsatsen och få tag i en praktikplats kvar att fokusera på. Det kommer kännas lite bättre.
Jag gillar inte att ha femtioelva projekt i luften, jag vill fokusera på ett eller max två åt gången.

Min kost de senaste två dygnen fram till att jag fixade lite mer ordentligt käk idag var för övrigt lite fattigt. En pirog, två mackor, lite mjölk, lite chokladdryck samt ett halvt paket glass. Mer har man ätit på två dygn under sina dar. Jag var helt enkelt inte så hungrig.
 
---
 
En vinter kom plötsligt en dag i oktober,
jag kunde knappt tro mina ögons lober.
Här skulle va' höst och brandgula löv,
inte vitt överallt och en bortfrusen röv.
 
Jag höll på att tvätta på just denna dag,
jag svor högt och ljudligt men tog nya tag.
Kassarna bars till huset bredvid,
fram och tillbaka tills senkvällens tid.
 
Det är för finurligt med livspusslets gyckel,
det är bara det som styr tvättstugans nyckel.
Sedan den dan har vi snön ej mer sett,
bara den dan då som jag hade tvätt.
 
---
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback