Våren, nya tider

Blev plötsligt bara fruktansvärt trött. Är också trött på att analysera allt man gör, det hände inte hela tiden när man var yngre för då hade man inte lika mycket erfarenhet och förstod inte lika mycket, men nu går det per automatik. Det är både bra och dåligt, bra för att man alltid vet var man har sig själv, dåligt för att man aldrig blir riktigt överraskad.


Anyhow, jag är inte trött på det sättet att jag har noll i arbetskapacitet, absolut inte, den punkten är som den alltid har varit: är det något på schemat som ska göras så blir det gjort i tid.
Är mer trött på att tänka snarare, trött på att bry mig så mycket om saker.

Nog om detta. Poängen är att jag är lite trött. Det verkar blivit dagens ord. Trots att jag håller mig jobbande då och då, främst med studenttidningen då som igår. Blir mycket lugnare om ett par veckor igen.


För övrigt känns det bra med tidningen, även om plötsligt deadlinen hamnade mycket tidigare än den skulle. Det kommer gå bra.


Det löser, det gör det alltid :) Ny vår, nytt år, nya tider!


---


Utanför dörren står våren på glänt
Snön smälter undan som inget har hänt
Jag ler mot solen och är ej Hemul
Grannen han grillade redan till jul

Knoppar som visas och dansar i vind
Vinden som smeker en glad barnakind
Skratt och längtan är det som märks mest
Vintern den glömmer vi, den som var pest

Nu släpper jag tanken på det som är nära,
på sommarn som närmar sig och alla kära
För några månader är ändå kvar,
tills våren är över och vi ledigt har

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback