Don't you want our hearts to sing?

Alltid uppmuntrande att enligt statistiken flera personer går in helt på eget bevåg för att läsa min blogg och inte bara exakt efter bloggen dykt upp som nyhet på facebook när man uppdaterar. Betyder ju att folk tycker det är i alla fall någonting värt att läsa i min gröt av händelser!

---

Filmen igår, Safe House, var helt okej. Ingen speciellt nyskapande film och ganska förutsägbar, men ändå välgjord och trevligt att se fler och fler svenskar få chansen i större filmproduktioner. Joel Kinnamans lilla roll var inte så fabulös, men Fares Fares som hård torped filmen igenom var mycket intressant att se. Ovant att se honom i en annan roll än som snäll invandrarsvenne (finns inte det ordet än så uppfann jag det just) men det passade honom utmärkt.
B B B

Minus dock till biografen Falan som fuckade upp ljudet två korta gånger under filmens gång.

Efter filmen hände inte mycket mer. Alla tre var ganska trötta och min hals har börjat rossla lite så det var hemåt för alla som gällde egentligen.
Jag hängde med hem till Fredrik i väntan på bussen ett tag och vi spanade igenom utmaningar och frågor till det förfestspel han köpt hem. Ska vi köra det vill till att man fått några rusdrycker innanför västen om man säger så.
Eller rättare sagt, det vill till att även de av motsatt kön är okej med utmaningarna som bjuds. Jag för min del är ganska öppen för utmaningar så länge de inte innebär att man skadar någon annan.

Hemma satt jag vid datorn ett tag innan jag kapsejsade in i sömnens land.

---

Ikväll melodifestivalfinal. Vet ju i princip redan att Loreen (eller möjligen Danny/Lindgren) kommer vinna, men jag hoppas såklart fortfarande på de bidrag med bäst komposition och mest själ i, det vill säga Miskovsky och Thorsten.


Nu kom en annan skön komposition i lurarna (se nedan)! Vi höres my friends.


Berättarrösten framåt slutet gör halva låten


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback