Röda Mattan

Har jag gjort något speciellt vettigt idag? Nej.

Har jag trevligt just nu? Jajamensan!

Vad gör jag? Kollar röda mattan inför Oscarsgalan.

Har jag sett de flesta filmerna? Yes, alla i de "viktigaste" kategorierna. Med andra ord har jag inte sett alla i t.ex. bästa animerade film (mycket i protest för att inte Tintin-filmen är nominerad).

Har jag gissat hur det kommer att gå? Jupp. Lägger in listan här nedan så får vi se facit sen när galan är slut. Har skrivit hur jag vill att det ska gå och hur jag tror att det kommer gå:




Best Picture
Vill: The Help
Tror: The Artist
Vann:

Best Director
Vill: Michel Hazanavicius, The Artist
Tror: Michel Hazanavicius, The Artist
Vann:

Best Actor
Vill: Jean Dujardin, The Artist
Tror: Jean Dujardin, The Artist
Vann:

Best Actress
Vill: Viola Davis, The Help
Tror: Meryl Streep, The Iron Lady
Vann:

Best Supporting Actor
Vill: Max von Sydow, Extremely Loud & Incredibly Close/Jonah Hill, Moneyball
Tror:Max von Sydow, Extremely Loud & Incredibly Close
Vann:

Best Supporting Actress
Vill: Jessica Chastain, The Help
Tror: Jessica Chastain, The Help
Vann:

Best Original Screenplay
Vill: Michel Hazanavicius, The Artist
Tror: Michel Hazanavicius, The Artist
Vann:

Best Adapted Screenplay
Vill: Aaron Sorkin and Steven Zaillian, Moneyball
Tror: John Logan, Hugo
Vann:

Best Cinematography
Vill: The Artist
Tror: The Artist
Vann:

Art Direction
Vill: The Artist
Tror: The Artist
Vann:

Film Editing
Vill: Hugo, Thelma Schoonmaker
Tror: The Artist, Anne-Sophie Bion and Michel Hazanavicius
Vann:

Makeup
Vill: The Iron Lady, Mark Coulier and J. Roy Helland
Tror: The Iron Lady, Mark Coulier and J. Roy Helland
Vann:

Sound Editing
Vill: Drive
Tror: Transformers: Dark of the Moon
Vann:

Sound Mixing
Vill: Transformers: Dark of the Moon
Tror: Transformers: Dark of the Moon
Vann:

Visual Effects
Vill: Rise of the Planet of the Apes
Tror: Transformers: Dark of the Moon
Vann:


Hörs efter galan!

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

TinTin borde vart nominerad! =O

2012-02-27 @ 20:16:44
URL: http://echoesofmythouhgts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback