Inte okej..

..att vakna tio i sex. På kvällen.

Ställde jag klockan? Jadå, på klockan 13.00. Minns att jag till och med läste felskickat sms då. Sen måste jag ha slocknat som en stock bums. Göh.

Nåväl, gick upp och svor lite lagom, startade datorn, sa till Fredrik och jag bara skulle ta en dusch och sen kunde vi köra fm. Klev in i duschen, klockan hade tickat någon minut över sex.. "Hmm, där låg några smutskläder på golvet.. just det, tvättkorgen är på balkongen fortfarande för att jag ju ändå skulle tvät... Just fan. Tvättid. NU!"

Eftersom ens tvättid kan bli skurkad i detta system som finns här om du inte öppnat dörren till tvättstugan inom en halvtimme från tvättidens start så fick Richard lite bråttom. Duschandet gick mäkta snabbt, sen raskt ut på balkongen och rafsa ihop allt. Självklart har jag aldrig haft så mycket tvätt som just denna gång (lite sen innan jag åkte hem innan jul, en del som kommit sen jag kom tillbaka, samt det i skrubben som dykt upp efter allt krångel senaste dagarna).

Tjugo över sex var jag i tvättstugan och fyllde tvättmaskinerna med en första omgång. Nu ligger jag lugnt i sängen med två goa rostbröd i magen och spelar fm. Om en halvtimme ungefär blir det comeback i tvättstugan men nu är det ingen fara på taket.


Lars är för övrigt mitt ena andranamn.


Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Förstår inte riktigt kopplingen till att vakna 17.50 på kvällen? Det hade jag däremot velat höra desto mer om. =)

2012-02-13 @ 20:03:26
URL: http://echoesofmythouhgts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback