Genom en iskall vinter

Runt tolvtiden inatt började jag rasa ihop på allvar. Tröttheten vann till sist och jag la mig på sängen.
Istället för att svepa in mig i påslakanet så använde jag det som lakan och tog morgonrocken som täcke. En helt okej idé tills jag vaknade runt halv tre av att jag frös och legat hyfsat obekvämt för att få in hela kroppen i morgonrocken (som slutar någonstans vid vaderna i stående läge).
Jag försökte lägga mig raklång och vira in fötterna i påslakanet istället. Det funkade hyfsat, men jag vaknade säkert minst två gånger till, varav en jag vet säkert runt klockan halv sju då fötterna låg utanför och frös igen.

Det är rätt kallt i lägenheten överlag och duschen när jag gick upp vid tio var ganska väldigt mycket skön.
Alla duschhanddukar ligger ju dock på altanen. De enda handdukar jag har kvar inomhus är en liten vida handfatet samt en som låg ouppackad i plastförpackning med mitt namn insytt. Således får man klara sig med den fjuttiga Richard-handduken.

Två nätter till bara..



Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Det är vid sånna här tillfällen som man märker hur bra man har det (vanligtvis) till vardags. Sånt som man inte tänker på, men bara tar för givet. Tills något liknande händer som hände dig nu....... =)

2012-02-10 @ 14:25:11
URL: http://echoesofmythouhgts.blogspot.com
Postat av: maria

Gå och köp dig en fleecefilt!

2012-02-11 @ 18:47:49
URL: http://amria.se

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback