Adjö jul, goddag sista veckan på året!

Så var julafton över igen och som vanligt gick det fruktansvärt fort. Och snart är det nyår, midsommar och jul igen. Livets cirkel!
 
Julaftonen gick i skönt tempo med lekar följt av Kalle Anka, mat och julklappsutdelande.
 
Som vanligt drog paps på sig tomtestassen, trots att ingen i hushållet är under 23, och bidrog till den redan goda stämningen.
Alla fick saker de både ville ha och inte visste att de ville ha. Linus gav mig dadelsirap, syltlök och träolja och jag svarade med att ge honom ett bak-set för småbarn samt en bok om hur man gör småkakor, allt i traditionsenlig anda oss emellan där vi förutom seriösa klappar även ger varandra några som synes mindre seriösa.
 
Bland sakerna jag fick av seriös karaktär från familjen så kan nämnas IFK-badlakan, senaste Läckberg-boken, ny Offside-prenumeration, presentkort och ett spel till mitt gamla Super Nintendo, Gods (som för övrigt var det första spelet jag köpte till SNES för en herrans massa år sedan och som jag sedan bytte mot ett annat, men nu är det i min ägo igen!).
 
När det kommer till julklappar är jag i regel inte särskilt kräsen. Med det menar jag att jag blir glad för allt, det räcker att veta att någon velat ge en något liksom. Blir det sedan dessutom något man sagt att man vill ha så blir det en extra bonus, och blir det något överraskande som man inte visste att man ville ha, som TV-spelet jag nämnde nyss som broder letat fram, så blir det också en extra bonus.
 
Julen för mig handlar inte om vare sig religion eller presenter i sig, det handlar om att vara tillsammans, ha trevligt och visa uppskattning för varann.
En fin stämning på julen har jag alltid fått och kommer fortsätta att försöka bidra till så länge jag lever.
 
 
God Jul åter! Nu ser vi fram emot det nya året samt morgondagens bandy på Skarpe Nord med Henke.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback