Vacation

Det sägs att det blir regn imorrn. Det välkomnas. Efter den mentala ihopsäckningen från dagens tidiga start så blir det gött med en dag emellan innan vi fortsätter med altanen på torsdag med nya tag!
 
Man kommer förmodligen känna sig rätt nöjd med att ha vart med och byggt altanen som kommer stå för lång framtid och kommande gäster och familjemedlemmar, men man kan ju inte påstå att jag är någon byggnadsledare direkt.
Sure, jag älskade att bygga med Lego som liten och skapa en massa grymma saker (och skulle förmodligen fortfarande göra om jag plockade ner alla bitar från vinden hemma), men steget därifrån till att vara familjens nye husbyggare är ganska långt.
 
Om jag fick en massa tydliga ritningar och ett överflöd av diverse material så skulle jag säkerligen kunna bygga en altan själv, men det skulle ta en jävla tid. Dels för att jag skulle hänga upp mig på troligen oviktiga småsaker och putsa på dem i alldeles för lång tid, dels för att.. ja, jag jobbar inte med sådant så snabbt helt enkelt.
 
Samtidigt kan det vara kul med kroppsarbete, men allt beror på vilken typ av kroppsarbete. Det är t.ex. mycket goare att klippa gräset än att trimma. Och jag tvättar hellre ytor som ska målas än skrapar dem rena från gammal färg. Lite sådana småskillnader.
 
---
 
Imorrn ska familjen på restaurang för lite familjetid också. Det är skillnad på att bo i samma hus och prata lite sinsemellan när man inte kör fm med Erik och att faktiskt åka ut på något som man gör tillsammans som familj.
 
 
 
Quality family time!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback