En riktig baddare

En dag kvar, sen är det Falun! Nu är längtan rätt stor efter sista året.
 
---
 
Kommer ni ihåg Baddarna? Inte märkena man tog i simbassängen för att bubbla kaffe och skit, nej godsaken från Göteborgs Kex!
 
När man var liten fanns dessa kex med skum alltid med mörkt eller ljust chokladöverdrag i var och varannan affär. Sen helt plötsligt började de försvinna från affärerna och de säkert tio senaste åren har i alla fall jag bara hittat dem i Bräckboden (affären som finns i kexfabriken med smådefekta och billigare kakor). Varför det blev så har jag ingen aning om. Någon som vet?
 
Nu har jag i alla fall en Baddarsugen pajsare uppe i Falun som hoppas på att jag ska kunna köpa med några till på lördag. Jag tänkte naturligtvis att det inte skulle vara några problem, men enligt föräldrar så har de inte setts till i Bräckboden sedan tidigt i våras.
 
Kanske är det så att frågan om Baddarnas vara eller icke vara slutligen kommit till vägs ände och att de slutat tillverkas helt? Jag hoppas att så inte är fallet. Baddarna är det bästa fabriken gjort.
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback