Mot oändligheten och vidare

Duschad, nyrakad och snart omklädd. Jodå, så långt är det positivt och snart drar man till Sinander för ölande, spelande och möjlig senare utgång till kåren.

Negativt med dagen:
- Fucking mera snö. Med ett par veckor kvar till maj. Jippi. Jag har inget emot vårt omväxlande klimat i Sverige, men när mars har tagit slut ska snö vara förbjudet, bannat.
- Routern har dampat ur igen efter itux finfina "uppgraderingar". Heja. Så nu kör jag direkt ur väggen igen. Joel är inte hemma så än har han inte ont av det men när han kommer hem får han en trevlig överraskning. Jag är ju dock borta under kvällen så då kan ju han ha nätet istället.
- Stereon betedde sig konstigt när den var inkopplad till datorn, vilket inte har hänt tidigare. Nu kör jag gamla hederliga cd-skivor istället och då är det inga problem.

Jao, det var väl det. Och ja, jag måste pumpa bakdäcket på cykeln också. Övervägde att gå med Peter istället men han skulle skurka iväg med buss och det kändes lite ovärt så jag tar på knegar-kepsen och tar mig an pumpandet istället om en stund.
Just det, sadeln är en aning kass också, ena fästet till fjädringen är avslitet så jag har cyklat ett par veckor med en lagom skev sittplats på den ädla springaren. Funderar på att snoka runt i grannskapen efter någon kraschad, bortslängd psykel och sno sadeln från denna. Man ser såna skrotupplag lite överallt så det borde väl inte vara någon omöjlighet. Jag är inte så kinkig. Finns möjlighet till återanvändning är väl det bra mycket bättre än att köpa en ny.

Nu kom Joel hem. Han verkar lika uppgiven som jag över internet. "Jaja, inget vi kan göra, routern kommer väl igång om några dagar.."

Jaja, kör Elvis på hög volym tills jag går så ska nog stämningen höjas! :)

Jaha, nu har tydligen ljudet från datorn pajat också så jag vet inte vilken kvalité klippet under håller. Nu ger jag fan i denna stationära relik och fokuserar på resten av kvällen. Hejs!



Kommentarer
Postat av: Paps

Det funkar bra idag, ser jag

2012-04-20 @ 18:25:13

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback