A blast from the past

Efter dagens storhandling á 462 riksdaler lagade Richard ordentlig mat för att fira att han tagit tag i saker.
Det bjöds på stekt ryggbiff med rödvinssås och strips, MUMMA!

Hur kan man bli vegetarian eller vegan? Oxkött är så överdjävulskt gott! Speciellt när jag tillagar det själv, då blir det perfekt.
Att det är för djurens skull känns som en vag förklaring, även om tanken är fin i sig, men då tycker jag det är lika synd om växter som slits ur marken och bär som slits från sina växter.

Köttätare för livet, så är det bara.

---

Sitter och snackar på fb med en av mina allra äldsta vänner, Johan, min bästa vän i låg- och mellanstadiet innan vi gled isär och tidens tand kom emellan.

Senast vi snackade var på bussen hemma en gång för över ett år sedan, innan dess var det ett jäkla tag sedan.
Det är ju så med vissa man känt, tiden går, man hamnar i en ny klass, flyttar till ett annat ställe och så blir det inte att man hör av sig till varann på samma sätt.

Nästa gång jag är hemma ska vi försöka ses. Känns gött att knyta an igen, vi umgicks ändå jävligt mycket och hade förbaskat kul under framför allt de första sex grundskoleåren.

---

Nu ska jag fortsätta kolla "Jönssonligan på Mallorca" innan jag tar tag i lite seminarieskrivande.

Och ja, jag ska också dricka massvis av livets dryck, MJÖLK.


 


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback