Valborg - en dag som alla andra. Säg hellre trevlig grillafton!

Tydligen vill min bror att jag bloggar om gårdagen. Skrev ju ovanligt nog inte ett litet fylleinlägg inatt så.. ja.

Dagen var lugn och fin! De gråa molnen försvann alltmer framåt eftermiddan och man begav sig efter handlande hem till Johan.
Hos Johan umgicks det med honom, Stefan, Fredrik och Peter. Det grillades på balkongen, dracks öl och kollades på fotboll (äckliga tur-Chelsea..) och hockey. Jag är ingen hockeynestor men fattar tillräckligt för att inse att resultatet, förlust mot Norge, var smått uselt.

Ju mer tiden led, desto mer förändrades öldrickandet till att bli straffshotande vid misslyckande i Black Jack. När Ouzon var slut höggs det in på min sedan länge hos Johan kvarglömda whisky.

Hipp som happ hade Stefan gått hem, Johan blivit sugen på att gå och lägga sig och jag, Fredrik och Peter hamnat hemma hos mig.
Här blev aktiviteten föga fantastisk då Peter somnade i en vilstol, jag stack mindre bra måendes på toaletten (praktiskt taget bröt mig in bakvägen dit) och Fredrik mest satt och log på den lilla hjärtformade stolen.

När Peter och Fredrik efter en stund lämnat in och försvunnit däckade jag förmodligen omgående i säng..



Vid uppvaknandet runt tio idag hade jag två sms, ett från Linnéa och ett från Frida. Av svaren att döma så undrade jag sent inatt vad de gjorde..
Jag mådde sisådär, lite småbakis, och tvingade mig upp för att få i mig lite vatten och något ätbart innan jag ånyo kapitulerade i säng.

För en stund sen tog jag mig upp en andra gång, nu mer permanent, och stack ut i köket för att snacka med Joel och ta en macka. Fick också en kvarglömd muffins.
Betalade även räkningar nyss. Rekommenderas starkt när man bli bakis! Blir så fantastiskt mycket roligare!! Eller inte..

Är fortfarande hyfsat snurrig och min vänstra hand känns svag och skum. I övrigt hoppas jag resten av dagen blir lugn och avslappnande..

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback