"Stenen hamnar utanför vårtan.. men det blir tre poäng i alla fall!"

I rymden finns inga känslor - "Helt okej" skulle jag sammanfatta den eller "rätt bra". Bill Skarsgård växer alltmer in i familjens yrke. Filmen började bra, fortsatte bra och slutade nästan bra. Den slutade inte dåligt, men det kändes plötsligt som om filmen blev lite kort, som att något saknades. Dock inte i närheten av lika avhugget som filmen Hereafter som jag kommer in på strax.
Alla grafiska inslag med cirklar uppskattades och det annorlunda sätt att se på saker som huvudkaraktären hade. Utan att avslöja allt för mycket om slutet så var det både bra och dåligt. Motivationen till hur det slutade var lite vag, men ändå överkomlig i och med att det syddes ihop lite smågulligt. Svårt att säga så mycket mer. Den var bra och filosofisk på ett sätt jag uppskattar, men inte en film jag kommer se om 35 gånger.
B B B+

Hereafter
- Vill ni ha en film som börjar effektfullt, lugnar ner sig helt och sedan avslutas som ett antiklimax? Då är detta rullen för er! Inledningsscenen var väl genomförd och man fick sedan träffa fler karaktärer och följa tre olika historier som vävdes samman så småningom. Dock ledde inte filmen fram till något särskilt. Jag väntade mig antingen väldigt tårdrypande stunder (det fanns några som förmodligen skulle vara det, men de nådde inte fram alls), skrämmande känslor eller ett slut där allt blev lyckligt. Istället fick jag en seg väntan, en karaktär som försvann relativt omotiverat, och ett rejält antiklimax där filmen plötsligt var slut. Det hade kunnat byggas upp och rinna ut i något bra, men känslan efteråt blev bara "Jaha..?" Den förmåga som Matt Damons karaktär har förväntade man sig användas till något än viktigare än vad som blev. De två tvillingbarnskådespelare som var med var dessutom usla och levererade få trovärdiga repliker. B

---

Ska bli intressant att se om det går att sova ut imorrn när man är ledig. Vill inte verka tjatig, men det sliter att inte få sova som man vill. Inte säker, men tror att jag faktiskt sov tills veckarklockan ringde natten som gick. Ett klart steg framåt!

Funderar på att laga lite mat. Idag har magen hittills fått i sig:
  • 6 mackor
  • Mjölk
  • 2 kalla korvar
  • 1 mugg Varma Koppen kycklingsoppa
  • Ostbågar
  • Popcorn
Jag vet inte vad ni tycker, men en dietist skulle nog inte riktigt uppskatta denna kosthållning.

För alla (eller de få?) som av någon anledning önskar mer mode i denna blogg: glöm det. Fast det är klart, kan ju upplysa om att ett par nya Converse är på ingång. Ett svart par till, som de jag har. Kan vara bra att ha om de nuvarande plötsligt får för sig att paja. 50% rabatt också samt gratis sportbag och vattenflaska på köpet, det ni.

Nog om mode.. och bloggande också för idag för den delen.


Det jag borde skriva om nu..


Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Kostvanorna kanske skulle behöva en liten förändring hur hälsosynpunkt. ;o) En bra grej är att ta en frukt eller ett glas vatten om man är lite småhungrig. Man ska ju ändå dricka 2 liter vätska per dygn.

Galenskaparna på curling-isen är ju bara för bra! :o)

2011-03-09 @ 10:18:11
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback