Tenta Progress: 100% Done

Idrottstentan inlämnad! Fuck y... nej just det. Man kan inte riktigt jubla med tanke på den andra tentan som ska påbörjas någon gång..

..dock kommer så att ske sisådär efter helgen skulle jag tippa på ^^ Imorrn ska jag bara njuta av att iaf idrottstentan är kirrad.

För övrigt jobbar jag ju som bekant bäst när det gäller den här typen av uppgifter under press. Därmed var det bara en morot att sitta och tävla mot Sebbe om vem som blev klar först med tentan :P Och ja, jag "vann" till slut.

Hade också min lista med 90-talsmusik i öronen mesta delen av tiden. Funkade prima att plugga med musik för en gångs skull! Behövde bara slita av lurarna en gång för att inte tappa fokus.

Såg aldrig klart på Lebowski igår då jag var trött som en överpackad åsna så får bli färdigtittande snart istället.

---

The Machinist - Skön rulle med Christian Bale i högform (hade hellre gett honom Oskar för detta än hans prestation i "The Fighter" så det säger väl en del om klassen han håller här). Bale spelar Tyler som lider av insomnia och inte sovit på ett år. Plötsligt börjar märkliga saker ske runtom honom och han dras in i ett svårlöst pussel som tar sig allt mer surrealistiska utsvävningar innan det hela mynnar ut i sin efterlängtade förklaring.
Man inser relativt snart att det är något som inte stämmer i det märkliga som sker och ser pusselbitarna fogas samman allt tydligare ju närmre slutet man kommer.
Upptäckte filmen av en slump på Imdb och att jag inte hade hört någon rekommendera filmen eller sett den tidigare förvånar mig då den var mycket bra. Eller som sammanfattning det herr Knutsson påpekade innan jag började kolla: "Den är bra, men det är ju ingen komedi direkt..."
B B B B

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback