En av de märkligaste kvällarna på länge.

Den initiala tanken var att jag och Henke skulle ta 3-4 öl ihop. Dock kom plötsligt Hoffman (gammal gymnasiekursare) och hans nordirländske kompis.

Allt var trevligt tills plötsligt två (mest en) 35-plussare började försöka stöta på en tjej som Henke pratade med. Stämningen blev ganska snabbt hätsk och jag ställde mig bums upp från min båsposition för att visa att jag inte tolererade sådant prat mot min bäste vän. Direkt anföll den hätskaste individen ("man" är fel benämning, hjärnlöst kräldjur bättre) och hotade både mig och bordskamraten Hoffman med typ "skära halsen av dig". Jag har hört värre i mina dar och såväl Hoffman som jag försökte avfärda denna ignoranta kretin med fraser som "vi vill inte ha något bråk" och "lugna ner dig". Till slut, efter att vi även vakten påkallats uppmärksamheten, stack vi därifrån till Tre Kockar där resten av kvällen var mycket trevligare.

Ptjaa... vad ska man säga? Min bror tycker det låter cocky när jag säger att jag stod upp för min bäste vän men vad fan. Vad skulle man gjort? Klart som fan att man stod upp! Henke försvarade en random tjej som han tyckte blev tafsad på. Jag ställde mig omgående upp och tog Henkes parti, det skulle väl alla gjort? En 35+ som hotade med att skära halsen av mig och Hoffman. FINE, försök! Det är inte cocky, jag tyckte bara det var helt orealistiskt att en sådan småsinnig idiotisk fuckin' pathetic excuse of a human being skulle göra något sådant. But that's just me? Nej. Jag är hundra på att jag skulle få samma uppbackning om jag var i "faro-"zonen.

Så.. på det hela taget skrattade jag åt det mesta. Det kanske man inte ska göra, men det gjorde jag. Life's a bitch and then you die. Right? Jag tar inte småsaker så allvarligt. Idiotiska korkade fuckin' minimänniskor förtjänar inte min uppmärksamhet. Jag tänker på kärlek, problem, motsättningar, VIKTIGA saker. Inget någon idiot med NOLL intelligens och självinsikt på en krog kan ge.

Jag vill ha respons från ER mina upplysta vänner, inte från någon amöba på en random krog. Go'natt, peace out.

Kommentarer
Postat av: Hoffman

2011-03-19 @ 07:02:40
Postat av: Carl-Filip

Mycket bra initiativ av er båda. Fler människor skulle behöva ta lärdom av det och hjälpa utsatta människor i samhället!

2011-03-22 @ 19:24:43
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback