Pirogveckan

Hemma efter en kväll som inleddes med underbar handboll hos Knutsson och Jejje. På TV alltså, vi sprang inte runt i lägenheten och spelade (om någon högst tveksamt skulle få den tanken) och avslutades med "The Green Hornet" i 3D på Falan.

Handbollen var en njutning. Visst, en del tekniska fel, men vad fan gör det när viljan är 100% och Kroatien får gå hem med svansen mellan benen efter förlust mot ett Sverige som gav vibbar om fornstora da'r? Och eftersom Danmark senare slog Argentina är vi nu klara för semifinal! Wunderbar! Mitt tips inför turneringen om brons som sämst lever alltjämt..
.. och visst kan det gå ännu längre än så. Länge leve pånyttfödelsen!


The Green Hornet - Den gav varken mer eller mindre än exakt det jag förväntade mig. Jag är ingen fan alls av Seth Rogen, så hans insats.. ja, den var väl helt okej, men som sagt, han är ingen favorit direkt. I övrigt fick man en dos av mindless action och kickade asses. Att ärkeskurken från Inglourious Basterds, Christoph Waltz, medverkade (också här som skurk) var lite otippat, men sure, han är grymt bra så. Dock i en roll extremt långt ifrån klassen i Basterds, men ändå.
Sammanfattningsvis godkänd film att slökolla på om man söker action, men inget episkt mästerverk. B B

---

Veckan som gått, tentaveckan, kommer alltid för mig bära epitetet "Pirogveckan". Why? För att jag inte direkt kört på någon särdeles varierad kost:
  • Måndagen lagades makaroner och köttbullar = disk. Detta plus att jag redan hade lite disk kvar från två dagar innan innebar att min diskhatande sida tar över helt och säger till mig att undvika att skapa mer disk. Ställa sig och diska under pågående hemtenta blir en överdos i tråkiga ting.
  • Tisdagen blir det således rostade brön och.. en pirog. Även lite glass OCH faktiskt en färdigmatslövbiff senare under natten.
  • Onsdagen: Samma kost, mackor och pirog.
  • Torsdagen: Pirog och mackor! Och min sista färdigmat, vilket var en kyckling jakob, senare på kvällen.
  • Fredagen: Mackor och pi..wait for it...rog! DOCK.. innebar denna dag avklarad tenta och utgång! Således kom man ur huset och när det började komma på tal om fyllekäk efter Kåren såg jag inget annat än Gandhis framför mig. Hungern och suktandet efter annat än pirog och mackor vällde upp som en inre tyfon.
    Efter att ha suttit och plågat mig igenom den visuella tortyren av Johans ätande av pizza på Maestro (och tiggt till mig en utsökt feferoni) stormar jag och Fredrik ut i riktning mot Gandhis. Jag går all in på två korvar med strips och räksallad + en ostburgare. Aldrig, jag säger ALDRIG, har fyllekäk smakat så gott.
  • Lördag: Tillbaka i hemmet och seg efter gårdagen. Alltså? Jajamensan, pirog och mackor!
  • Söndag: Hrrm, ehm ja, alltså.. en liten pirog och några mackor kanske..? OCH...tamtaram.. popcorn på bion!! Praktiskt taget grönsaker. Jag menar.. popcorn är ju ändå majs! Hehe..he..eh?
Så.. förstår vi alla vad jag menar med "Pirogveckan" nu? Gut. Case closed. När pirogpåsen är slut kommer jag inte köpa piroger på länge.

Ni undrar alla: Är detta vettigt? Är Richard galen? Har Venus mer än en måne?
Svaren på allting.. ptja, kanske det. Friheten av att få göra som man vill är i vilket fall svårslagen ;)

Tata!



Kommentarer
Postat av: LB

Pirog är gott.

2011-01-24 @ 15:22:27

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback