Resan tillbax

När man var liten ville man lära sig saker, lära sig hur världen fungerade.
Nu som vuxen vet man hur världen fungerar och då vill man bara glömma det och komma tillbaks till tillståndet när man inte förstod och visste allting. Tillbaka till tiden när allt var enkelt. Tiden då alla stora problem egentligen var små. Problemet är att man inte förstod hur bra man hade det..


"Där har vi parken man lekte och var glad,
och där är vägen till skolan man gick varje dag.
Jag undrar ibland vad man tänkte på då,
när man va liten och inte kunde förstå,
vad livet innebar och vad man skulle göra,
hinner inte tänka mer och minnena förstöra.
Där är min gamla skola där man då fick driva,
lokalerna där jag har lärt mej läsa och skriva,
kiosken och husen och allt utanför,
ja mycket av dom saker som idag är förstört.
Men jag kan se tillbaks allt som de var,
inte mer än en tjuga för bussen till stan.
Man levde i en drömvärld utan massa knas,
får rysningar i kroppen när jag tänker tillbaks.
"




Kommentarer
Postat av: Sofia

ÄNTLIGEN får man tiden att gå in på bloggen (och därmed även svara på kommentaren din)! Vårt modem pajjjjjade übermycket så vi gör på mobilt (Y) super.. not. Hela familjen delar på en dator = inget mycket tid.



Hmm.. jomen det klippet såg jag faktiskt! :D Och vem vet om bloggen buggade? Jag kanske var väldigt ivrig på att kommentera :D



Ja alltså, det är ju såklart att jag hellre vill ha en egen lägenhet helst, men om vi inte lyckas hitta någon så blir det ju studentlägenhet förstås. Och nej, ingen garanti.. står på plats 2000nånting för tillfället ;(



Hehe, det är iofs sant.. :))

2011-02-01 @ 16:22:53
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback