Pokermästerskap @ Norslund

Efter ett sedvanligt slappt seminarium på dagen så rasade timmarna snabbt iväg och förvandlade dag till kväll.
Partysuget hos mig var stort och efter småölande med Johan och Fredrik at my place så stack vi iväg hem till Nina. Även Viberg var där, samt Peter und Sebastian som anlände senare.

När klockan närmade sig elva begav sig herrarna till Bishops medan damerna traskade till Etage.
I ett mycket sofistikerat hörn bland bokhyllor och sköna fåtöljer slog vi oss ner för att avnjuta ännu mer härligt kallt skummande öl. För min del var det främst en London Pride som fanns i blick och smakfånget.

Så småningom stack Petrus hem, följt av att vi andra käkade på Maestro och Sebbe hann med sin buss hem. Vi tre kvarvarande fick dock vänta ytterligare en lång stund på vår buss och hamnade därför inne på Bishops igen vid ett fönster med bra blick över hållplatsen. Jag och Fredrik satt mest och stirrade med blank blick ut genom fönstret mot den kalla vinternatten medan Johan plötsligt hade en spännande kvinna i 40-årsåldern att samtala med.

Till sist kom så bussen och hemgången var ett faktum. Datorn startades så fort jag man kom innanför dörren och nå'n statusuppdatering gjordes på fb gällande nå't om "en galen värld". Det var egentligen inte så mycket jag ville ha sagt med det, mest ett konstaterande. Jag tycker alltid att världen är mer eller mindre galen. Förutsägbar, men galen. Inte mycket överraskar.

---

Uppvaknandet idag skedde runt tiotiden första gången. Bakis begav jag mig ut i köket och drack nå'n halvliter vatten innan ytterligare ett par timmars sömn.

Framåt kvällen var det poker som gällde. Mina Texas Hold'em-erfarenheter är extremt sällsynta och få, men på något magiskt sätt så tog jag hem en hyfsat stor första giv och lyckades till sist vara ensam kvar med Fredrik innan han gjorde dödsstöten och tog hem spelet som innebar att jag kammade hem silverplatsen framför, i tur och ordning, Matte, Johan, Peter och Sebastian. Kan man vara annat än nöjd?

Nu blir det fm och förmodligen "På Spåret". Sweet Dreams!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Jamen typ! Ibland brukar jag vänta med att skriva någonting på bloggen så att jag får chansen att berätta det först... :p



Hehe, kan tänka mig det :)

Tjaa.. army of dreamers, no time for us, i'll be gone och typ.. en vän med en bil m.fl. Klarar fortfarande inte de långsamma med håkan.. han sjunger för falskt :p



Det är lite blandat, så det är rätt skönt ;D Jaa jag har hört det, min syster har samma sak, låter rätt jobbigt :/

2011-01-16 @ 03:55:52
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback