Välkommen du nya dator

Nyår närmar sig med stormsteg medan julen passerade allt för snabbt.

Idag har Richard för en gångs skull kostat på sig själv något han verkligen behövde; en ny laptop.

Efter samråd med den mer kunnige på datorpryttlar i familjen, min kära lillebror, så begav vi oss till Elgiganten och öppnade min plånbok. Sparsam som man är så har pengar från mormor i 25-årspresent och pengar från nu på julafton från föräldrarna tillsammans betalat ungefär hälften.

När la jag senast något på mig själv av större ormat förutom kortare weekendresor och öl på krogen? Det var ett tag sedan. Jag minns inte ens när jag handlade kläder till mig själv på allvar senast.. eller jo, just det. I våras var vi utanför Falun och jag spenderade på en tröja och ett bälte. That's it. Nästan ett år sedan med andra ord.

Det känns helt enkelt rätt gött att få ge sig själv något just nu.


I övrigt..

..verkar jag bara läsa två distanskurser, förutom de obligatoriska Stubkurserna, till våren. Fortsatt reserv på alla andra, även om jag kommit närmare (tre ynka jävla folk före på en och sex as före på en annan). Dessutom ser de tre sena anmälningarna ut som nåt spel för gallerian från antagning.se:s sida. Inte en käft var antagen från sena anmälningsgruppen på den första jag valde (varför lägger man ens ut den som möjlig sen anmälan när man ändå har en drös "vanliga" reserver före?) och på de andra två står det fortfarande, med ca tio minuter kvar av denna sista beskedsdag, att "Handläggning pågår". Seriöst?
Har jag förstått det rätt så räcker det dock för CSN med de få jag kommit in på då jag uppnår minimum 75% av de 30 poäng som jag anmält till dem att jag ska läsa. Hoppas, annars har jag skitit i det blå skåpet och får börja söka alternativa vägar på allvar.

..var gårdagens annandagsbandy förvisso ingen vacker syn ur vädersynpunkt och med en is som snarare såg ut som en växande swimmingpöl, men spelet och publikfesten vi fick se var desto roligare. Kungälv krossade GAIS med hela 6-1 och publiksiffran skrevs till rekordet 4344 åskådare! Att sen min alkoholistiska blandning i sympatisk drickyoghurtsförpackning inte var någon höjdare spelade mindre roll.

..har jag spenderat en del tid på att anpassa datorn som jag vill ha den. Firefoxpersonan är kentifierad, färgerna i en aning blå nyans, Liv Tyler pryder skrivbordet, alla nödvändigaste programmen (VLC, BitTorrent, Spotify, Skype) är installerade och skärmsläckaren lyder "Richard was here". Kort sagt börjar man känna sig väl tillfreds.

..ringde Linus just nu och sluddrade. Han är och partar med sin vän Joel i Götet.

..skulle en macka inte sitta fel i min julmysiga mage.

..ska jag se en Tuva-film jag inte sätt än alldeles snart. Den är på danska och har jag tur passar undertexten på engelska sm jag hittat, annars blir det mission impossible. Att jag har lite svag dansk koppling på farmors sida långt bak i tiden hjälper föga, jag förstår inte mycket ändå.

..blev detta inlägg långt, jag skulle ju bara skriva att jag köpt mig en dator. Hejsvejs!


Tänk när detta sköna spel var modernt.. good times? Ja och nej ^^


Kommentarer
Postat av: Roon Don L. Lee

God fortsättning! =)

2011-12-28 @ 13:56:35
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback