Dina ögon är fulla av liv

Har suttit ett antal gånger den senaste veckan och stirrat som ett fån på asterisken som stått på CSN istället för ett tydligt datum för höstens första utbetalning.
"Varför kommer aldrig något datum?" har man frustrerat hunnit tänka.
Nyss insåg jag att jag helt enkelt är dum som ett spån. Hade jag från början läst mer tydligt under "Hjälp" så hade jag fått veta att asterisken står för att man inte lämnat studieförsäkran än -.-

När jag för ett par veckor sedan fixade allt krångel med CSN trodde jag allt var klappat och klart, men tydligen icke. Alltid är det något man ska tabba sig på. STÖN!

Nåja, pengar kommer väl i slutet på veckan någon gång. Det går ingen nöd på mig, men jag gillar helt enkelt inte att se pengaflödet enbart gå minus.

---

Ska släpa mig till affären så småningom. Vad jag har i mitt skafferi skulle inte direkt hamna i Michelinguiden:

- Lite bröd
- Buljongtärningar
- Dijonsenap
- Ketchup
- Te
- Kaffe
- Lite grädde
- Lite mjölk
- Fyra kanelbullar
- Honung
- Ett halvt paket havregryn
- Milda Culinesse

Muuums, vilken hejdundrande festmåltid jag kan skapa av dessa otroliga råvaror!

---

Hade slutligen en jobbig dröm om mormor inatt, så för en gångs skull var det skönt att vakna upp. Vanligen har jag drömmar man inte alls vill vakna ifrån, men denna var.. ja. Inspirerad av senaste månadens händelser kan man la säga. Sorglig, men mycket filmiskt välregisserad kan man beskriva det som.

Men det är inte alls dags att säga farväl, glöm det. Det är stålmormor vi pratar om. Min stålmormor som är hemma och filurar i sin lägenhet igen. Hon ska leva och ha hälsan länge till, det har jag bestämt.



Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

Antar att titeln på inlägget syftar på din stålmormor. Fint beskrivet i så fall av en gammal människa!! :)

Personligen skulle jag nog kunna ta med det i en text någon gång framöver, i syfte på en ung, vacker tjejs glittrande ögon. ;)

2011-08-30 @ 23:01:17
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback