So take a chance with me

Avslutade kräftskiva med familjen för någon halvtimme sedan. Tidigt tycker ni? Mja, när ens brorsa jobbat halva dagen, ens föräldrar och är uppåt i åldrarna och kusinen är småbarnsförälder (där barnen släpar sig runt med mkt John Blund i ögonen) så blir det inte supersent.

Att jag är uppe? Ptja, beror väl på att jag lever på studenttid fortfarande. D.v.s. jag känner mig oförskämt ung.. eller något. Men vad jag än säger så säger min kära bror: "Sluta skryt!" Men ja, vad fan ska jag säga..? Antingen är man trött eller inte. Punkt.

---

En fråga jag undrat, på tal om inget: vad gör att vissa artister haussas något enormt? Senast i raden: Prince som tydligen är i Sverige. Vad fan har han gjort mer än "Purple Rain"..? I just don't get it.

Andra band eller artister jag aldrig fastnat för? Metallica, Led Zeppelin, Jimi hendrix. Till exempel. Varför? För att ingen låt jag hört av dessa har känts särdeles speciell, ingen har fastnat. Och kom inte med "Du har inte lyssnat!" för det har jag visst. Jag har försökt. Kom tillbaka när ni kan presentera en mycket, MYCKET, bra komposition som säger något eller tilltalar mig.

Men ja, det är gött att vi alla gillar olika saker, annars hade man inte haft något att diskutera :) Så länge folk mår bra skiter jag egentligen i vad man lyssnar på. Bara man lyssnar på det man verkligen vill och inte bara för att radio eller någon annan säger vad man "bör" lyssna på.

---

Nu: lite mer musik och fb, sen zöva I guess. Ciao!



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback