"Will you marry me? Did he leave you any money? Answer the second question first."

Blev pga Evelina inspirerad att fylla i en av otaliga listor. Bara sådär, ibland behövs inte mer för att man ska få lust att fördriva tiden en stund med ett formulär.


Senaste impulsköp:

En burk glass, Carte d'Or Crema di Mascarpone

Om du var en blomma:

Röd näckros. Trivs i bra flera av Bohusläns vatten och gillar lugn och ro. Ovanlig att se, men sticker ut när man väl hittat den.

Pryl du inte kan vara utan:

Ingen speciell pryl. Möjligen linser.

Lyx är:

När man mår bra och kan göra precis vad man känner för.

Tidningar du prenumererar på:

Offside, julklapp som jag ska önska mig vidare till kommande jul

Vad gör dej förbannad:

Det gamla vanliga; orättvisa, ohederlighet/falskhet, folk som skadar sig själva och andra, speciellt barn som far illa. Allra mest förbannad om någon nära blir skadad eller utsätts på något sätt. Då vaknar den sovande tigern.

Du gör med 100 upphittade kronor:

Plockar glatt upp dem och går vidare.

När grät du senast:

Hmm.. någon gång i förra veckan tror jag. Var något rörande moment i någon film eller nå't.

Mjukt eller hårt:

Jaha..? Gällande vad? Förmodligen mjukt. Det låter mest bekvämt.

Kram eller puss:

En äkta kärleksfull kram är svår att slå, men en äkta kärleksfull kyss är ännu svårare att slå. Puss däremot är svårare. Beror på hur den ter sig och situationen och vem som ger den.

Hyrfilm eller bio:

Bio, duh? Iaf när det gäller action och thrillers. Genrer som komedi och drama ser jag helst hemma. Jag går på bio för känslan och effekternas skull. Det är generellt inte så mycket ljud- och visuella effekter i en komedi eller dramafilm.. Skräck ser jag nästan aldrig på så det är sak samma.

Natt eller dag:

Dag på sen vår, sommarn och tidig höst, natt resten av året.

Rakad eller orakad:

Var? Huvudet är närmare rakat än långhårigt nu iaf.

Popsnöre eller sportfåne:
Sportfåne

 

Kaffe eller te?:

Har blivit mer te med åren. Men kaffe dricks också.

Bakispizza eller bakischirre:

Bakispizza. Fick för övrigt rådfråga en kompis om vad "chirre" var. Chips för er som var lika ovetande som jag.

Förfest eller efterfest:

Förfest. Gärna som övergår till ren hemmafest så man slipper dra ut på krogen, gå i konkurs och höra usel musik.

Engångssex eller engångstallrik:

Engångstallrik.

Yngre eller äldre:

Ålder är en siffra, men finns såklart gränser åt båda hållen.

Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne:

Förmodligen inte. Fanns det en chans att hon gick att omvända så kanske. Men skulle förmodligen lämna det hela.

Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt:

Beror på hur stort det är. Småsaker kan man förlåta.

Finns det någon du ogillar starkt:

Se frågan om vad som gör mig förbannad.

Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträd:
Bra och bra, jag undviker de helst om det går, men uppstår de så löser jag det hela så diplomatiskt jag kan (om jag inte är redigt förbannad såklart, då tar det en stund innan jag tar i diplomatin i bilden). Jag har aldrig behövt slåss sedan jag gick på dagis så jag antar att min diplomati fungerat rätt bra.

 

Om någon trycker ner dig, vad gör du då:

Trycker mig upp igen och irriterar personen i fråga

Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv:

Beror på vad det gäller. Men vill nog främst lösa saker själv.

Är du svartsjuk:
Har inte varit det överdrivet innan iallafall. Jag föredrar att naivt lita på folk.

 

Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta:

Jobba på äldreboende, jobba som läkare, matematiker, fängelsevakt m.fl. Jag jobbar bra med olika sorters folk, men som läkare skulle jag få hålla på med blod, sår, var, brutna ben och annat jag helst inte jobbar med. På äldreboende lite samma grej, människorna som personer hade jag lätt kunnat jobba med, men det runtom och miljön hade inte passat mig. Matematiker är inte att tänka på då jag hatar matte. Fängelsevakt hade jag varit för snäll för och försökt bli kompis med en del fångar, sånt fungerar knappast i längden. Näe, jobbet som lärarvikarie i vintras och våras passade bättre. Och inom läkarvärlden skulle psykolog/kurator vara mest passande.

Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den:

Kanske, om jag inte har väldigt bråttom eller det är helt opassande med en massa trängsel



Vad är det första du tänker på när du vaknar:

Om jag inte ställt klockan: Urk..vad f*n är klockan..? Om jag ställt klockan: Urk... redan....


Är du troende:

Nej det kan jag inte påstå. Tror på att det finns någon form av kraft, men sen om det är öde eller ej det vet jag inte. Får många tillfälligheter som händer ibland för att det ska vara helt kallt. Men troende som i troende på en religion och följer en bibel eller liknande? Definitivt inte.

Tycker du om stearinljus:

Who doesn't? Är mysigt vid de flesta tillfällen.

När blir man vuxen:

Aldrig hoppas jag. Dessvärre är jag mer vuxen nu iallafall än får bara två år sedan. Men det är på både gott och ont. Barnasinnet dör aldrig, men man blir lätt mer cynisk med åren.

Hav eller sjö:

Hav, hav, hav. Går inte att jämföra.

Vad har du för väckarklocka:

Mobilen.

Hur ofta klipper du tånaglarna:

När de börjar bli för långa..? De växer inte överdrivet snabbt.

Har du betalat månadens räkningar:

De jag fått än så länge iaf.

Använder du hudlotion:

Nix.

Tycker du om Dr Pepper:

Nope.

Äpple eller Päron:
Blir nog päron, men helst äppelkaka :P

 

Äter du fiskbullar:

Jadå, men längesen nu.

När klippte du dig senast:

Några veckor sedan.

Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat:

Förmodligen Burger King. Har inte testat Max tillräckligt än. Men Max shakes slår de andras med råge.

Platt eller vanlig dataskärm:
Har en platt, men har inget emot vanlig


Vad har du för mobiltelefon?:

En som går att ringa och sms:a med, Nokia nånting som kan blinka och är hållbar. Blinkandet är mest bara störande nu, men såg snyggt ut när jag fick den.

Dammsög du bakom soffan sist du dammsög:

Nej, har ingen soffa i mitt rum. Joel dammsög säkert bakom soffan i vardagsrummet.

Är det ordning eller oreda i dina byrålådor:

Min ordning

Har du blivit sövd någon gång:

Inte som jag minns. Senaste gången någon försökte var jag rätt ung och rädd så då fightade jag mig bort från mottagningen så det inte blev av. Skulle satt in rör i öronen, men tji fick de.

Lever din mormor:

Japp, still going strong! Närmar sig alltmer de 90 åren :)

Har du varit med på TV:

SR:s webb-TV en gång.

Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu:

Äta något möjligen. Sista frågan i tentan börjar jag ändå inte med förrän inatt så det räknas inte.

Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dar sen:

Om den inte luktar något speciellt och jag är törstig så varför inte? "Bäst före" är inte samma sak som "Ruttnar ihop detta datum"

Beskriv din humor:

Sarkasm, ironi, slapstick, Göteborgshumor. Chevy Chase, Johan Glans, Chandler, John Cleese, Robert Gustavsson, Björn G, Jönssonligan, Mr. Bean, Fawlty Towers, Nile City, Galenskaparna, Rena Rama Rolf, shall I go on?


Sååå, det var allt för nu. Och nu behöver jag verkligen äta något. Och tända lite lampor, ser ut som en krypta här.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback